اجرای ۷ طرح ‌جدید صنایع تکمیلی پتروشیمی استارت خورد

اجرای ۷ طرح ‌جدید صنایع تکمیلی پتروشیمی استارت خورد

مدیرعامل شرکت پترول از اجرای هفت طرح ‌جدید صنایع تکمیلی پتروشیمی با مجموع ظرفیت ۴۶۱ هزار تن و برآورد سرمایه‌گذاری ۷۵۷ میلیون یورو خبر داد و گفت: این طرح‌ها محصولات با ارزش افزوده بالایی را تولید خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، رسول اشرف‌زاده، امروز در نشست خبری در تشریح دستاوردها و برنامه‌های این شرکت اظهار کرد: امسال در اوج تحریم‌ها، تمام بدهی ارزی این شرکت به مبلغ ۲۴۸ میلیون یورو تسویه و بیش از ۸۶ میلیون یورو فاینانس خارجی دریافت و در پروژه‌ها هزینه شد.

وی به بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان، سولفات پتاسیم ارومیه و فاز دوم پتروشیمی ایلام در سال 1399 اشاره کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۲۵۹۰ هزار تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزوده شد و با تکمیل ظرفیت اسمی درآمدی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور خواهند داشت.

مدیرعامل پترول ادامه داد: پتروشیمی لردگان و فاز دوم پتروشیمی ایلام در شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های بین‌المللی، بدون حضور کارشناسان خارجی و به‌دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شدند.

اشرف‌زاده با بیان اینکه شرکت پترول هم‌اکنون هفت طرح پتروشیمی؛ صدف، پلی‌پروپیلن ایلام، متیل آمین، سود پرک، کریستال ملامین و پلی‌آلومینیوم کلرید را در مناطق کمتر توسعه‌یافته در حال اجرا دارد، تصریح کرد: این شرکت به‌دنبال ظرفیت‌سازی نیست و نگاه ارزش‌سازی دارد و ظرفیت مجموع این طرح‌ها ۴۵۶ هزار تن با حجم سرمایه‌گذاری ۵۶۳ میلیون دلار است که سبب اشتغال‌زایی ۸۴۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۹۲۷ نفر به‌طور غیرمستقیم می‌شوند.

وی به آغاز اجرای سه پارک پایین‌دستی؛ پارک پلی‌پروپیلن ایلام، پارک کریستال ملامین ارومیه و پارک اوره رزینی لردگان از سوی بخش خصوصی به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: کل ظرفیت ایجادشده در این سه پارک ۱۴۳ هزار تن است که ۵۵ محصول مختلف تولید خواهد شد و اجرای این پارک‌ها سبب اشتغال ۸۶۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۷۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم می‌شود. تکمیل زنجیره ارزش، اشتغال‌زایی بالاتر، جلوگیری از واردات برخی محصولات و استفاده از بخش خصوصی از ویژگی‌های اجرای این پروژه‌هاست.

مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه هفت طرح صنایع تکمیلی با مجموع ظرفیت ۴۶۱ هزار تن و برآورد سرمایه ۷۵۷ میلیون یورو نیز در دست مطالعه است، اظهار کرد: مطالعات اقتصادی این طرح‌ها انجام شده و محصولات با ارزش افزوده بالایی تولید خواهند کرد که پس از دریافت مصوبه‌های لازم اعلام می‌شود.
۱۵ /11/ ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی