ایجاد دپارتمان های فرش و کفش در استان آذربایجان شرقی

ایجاد دپارتمان های فرش و کفش در استان آذربایجان شرقی

جلسه بررسی راهکارهای توسعه ، تامین و تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز صنایع و بنگاههای اقتصادی استان با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اتاق تبریز تشکیل شد. در این نشست تشکیل دپارتمان های فرش و کفش در استان آذربایجان شرقی با توجه به مزیت رقابتی استان در این حوزه ها از طرف معاون وزیر مطرح گردید.
ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در پرورش و توانمند سازی نیروی انسانی ماهر نقش موثری ایفاء می نماید، اظهار امیدواری نمود: با گسترش همکاری های مشترک اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و سازمان فنی و حرفه ای استان ، پرورش نیروی انسانی متخصص در استان بسط و توسعه یابد.
وکالتی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از روند همکاری های اتاق بازرگانی تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه نمود و در این خصوص یاد آور شد: ایجاد مرکز تخصصی آموزش کسب و کار در استان، همکاری سه جانبه اتاق تبریز، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و موسسه SBHآلمان در برگزاری دوره های آموزش دوگانه ، تشکیل اتاق فکر آموزش در استان ، برگزاری دوره های رهبری آموزش در بنگاه های اقتصادی و سمینار های آموزشی با همکاری شرکت بکهوف آلمان و گروه تراکتور سازی ایران از جمله اقدامات مشترک اتاق تبریز با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می باشد.
پاک پور مدیر ارزشیابی و آموزش شرکت تراکتور سازی ایران دیگر سخنران این نشست بود که در خصوص انتظارات مدیران آموزشی از سیستم های آموزشی مهارتی سازمان گزارشی ارائه نمود.
مسعود بنابیان عضو هئیت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات چرمی استان نیز با اشاره به قدمت صنعت چرم در استان و اینکه تبریز اولین شهر در جهان است که به صورت حرفه ای به آموزش نیروهای ماهر در کارخانه چرم سازی خسروی اقدام نموده است؛ خاطر نشان کرد: نیروهای آموزش دیده دراین کارخانه در دهه های سی شمسی در سایر کشورهای توسعه یافته همچون آمریکا به ایجاد واحدهای چرم سازی اقدام نمودند که باید تلاش نمایم این برند ها را بیش از پیش در راستای توسعه همه جانبه استان مطرح نماییم.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرات محصولات چرمی استان با اشاره به این که، با وجود فعالیت ۱۲۰هزار نفر نیروی انسانی بیمه شده در صنعت کفش استان مدرسه کفشی در استان به منظور آموزش و پرورش نیروی کار ماهر وجود ندارد از معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا در این راستا حمایت های لازم برای ایجاد این مرکز با توجه به پتانسیلهای استانی فراهم گردد.
نماینده مدیر کل دفتر آموزشگاههای آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز با تاکید بر این نکته که جهش تولید در کشور در گروی تربیت نیروی انسانی ماهر است، از گسترش ارتباط سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان با اتاق تبریز در دوره مسئولیتش به عنوان مدیر کل این سازمان در استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: صنایع استان به شدت پی گیری تحول هستند که زیر بنایی این تحول پرورش نیروی انسانی ماهر است که امیدواریم با همکاری اتاق تبریز به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان این امر در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق یابد.
علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ابراز خرسندی از حضورش در اتاق تبریز در خصوص جایگاه اتاق های بازرگانی در توسعه همه جانبه کشور گفت: اتاق های بازرگانی به عنوان مراکز جریان ساز و تحول آفرین می بایستی در جهت افزایش تقاضا برای آموزش مهارت نیروی انسانی، فضا را برای مطالبه جدی از دولت را فراهم آورد.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این نکته که اتاق های بازرگانی به عنوان موتور محرک و فعال جامعه می بایست در راستای بستر سازی برای پیشرفت و ترقی جامعه که منجر به تولید ثروت و رفاه اجتماعی خواهد شد تلاش های مضاعفی انجام دهند؛ پیشنهاد داد: سند راهبری مهارت استانی با همفکری و هم افزایی فعالان اقتصادی و مسئولان ارشد اتاق بازرگانی تبریز تکمیل گردد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایجاد دپارتمان های تخصصی در مناطق مختلف کشور با توجه به مزیت های رقابتی هر منطقه را از برنامه های کلان این سازمان خواند و در همین زمینه یادآور شد: با توجه به مزیت تبریز و آذربایجان در دو حوزه فرش و کفش دپارتمان آموزشی این دو حوزه در استان تشکیل خواهد شد.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مزیت های رقابتی مناطق مختلف کشور و استان از فعالان اقتصادی و انجمن ها و تشکلها خواست تا انسان هایی که چنین مزیت ها و برند های را برای مناطق مختلف کشور عملیاتی و تولید ثروت نموده اند را به عنوان الگوهای توسعه معرفی نمایند تا امکان توسعه همه جانبه کشور با توجه به ظرفیت های انسانی در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم آید.
در خاتمه این نشست از واحد های نمونه استانی که در حوزه آموزش نیروی انسانی ماهر تلاش نموده بودند تقدیر شد. در این مراسم از دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز مهندس ابراهیمی و مهندس کمالی به عنوان نواب رئیس اتاق تبریز و از مسئولان آموزش اتاق تبریز مهندس علیرضا پورسلطانی به خاطر تلاش هایشان در راستای گسترش آموزش در واحد های تولیدی و پرورش نیروی انسانی ماهر تقدیر شد.

تاریخ : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی