بررسی عملکرد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

بررسی عملکرد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

با اعطای ضمانت‌نامه به واحدهای صنعتی، براي یک هزار و 797 نفر شغل جديد ايجاد شد

یک بررسی آماری نشان می‌دهد، 153 واحد صنعتی مستقر در 21 استان کشور که در سال‌های 1395 و 1396 از ضمانت نامه اعطایی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند، توانسته‌اند ضمن افزایش سرمایه‌گذاری، یک هزار و 797 شغل جدید ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، بر اساس گزارش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که از بازدید و نظارت میدانی از واحدهای صنعتی به‌دست آمده است، وضعیت فعالیت واحدهای بازدید شده بر اساس سه شاخص سبز (فعال)، زرد (نیمه فعال) و قرمز (غیرفعال) تفکیک شده است.

از 153 واحد صنعتی بازدید شده، 92 واحد برای دریافت تسهیلات ایجادی و توسعه‌ای و 61 واحد صنعتی نیز برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ضمانت نامه دریافت کردند که پس از اخذ ضمانت نامه، مبلغ یک میلیون و 838 هزار میلیون ریال افزایش سرمایه‌گذاری و یک هزار و 797 نفر اشتغال جدید داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از طرح‌های ایجادی قبل از اخذ ضمانت نامه از صندوق و تسهیلات از بانک عامل به دلايل مختلف، از جمله نداشتن سرمایه کافی در حین ساختمان سازی یا عدم خرید ماشین آلات و تأسیسات یا نداشتن سرمایه در گردش به تولید نرسیده و راکد بودند.

همچنین تعدادی از واحدهای صنعتی نیمه فعال که سرمایه در گردش کافی نداشتند، نمی‌توانستند با ظرفیت اسمی فعالیت کنند؛ اما با حمایت و تضمین صندوق در قبال تسهیلات دریافتی از بانک‌های عامل، مشکلات تأمین سرمایه آن‌ها رفع شد و ضمن استفاده از سرمایه‌گذاری راکد قبلی، سرمایه‌گذاری و اشتغال جدید داشتند.

دوشنبه ١٩ فروردين ١٣٩٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی