دیدار رییس صنعت معدن تجارت با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت

دیدار رییس صنعت معدن تجارت با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت

 

 

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به وظیفه معاونت برنامه ریزی وزارت صمت در خصوص مدیریت امور تشکل های تحت نظارت وزارت صمت و اداره ی امور کمیسیون اصلی تشکل های تخصصی صنعتی و معدنی که وظیفه امور پروانه فعالیت ، نظارت بر حسن انجام امور توسط تشکل ها و ساماندهی تشکل های فعال حوزه صنعت، معدن و تجارت در جهت بهره مندی از توان و ظرفیت های فعالیت های آن ها در تعامل با وزارت صمت بر عهده دار و خواستار تشکیل جلسات هیات نظارت به طور مرتب و انجام وظایف کمیسیون شد.
رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه واگذاری تصدی های قابل واگذاری به تشکل های غیردولتی تخصصی صنعتی و معدنی جزو برنامه های اعلامی جناب آقای دکتر رحمانی مقام عالی وزارت صمت و نیز سیاست های کلان دولت محترم می باشد روند واگذاری این امور به صورت تدریجی و مستمر در یک بازه مشخص با توجه به تجارب گذشته می بایست انجام گردد و این انتظار از معاونت محترم برنامه ریزی وجود دارد که با جسارت و تدبیر این امر مهم را به سرانجام مقصود برساند. البته توجه به توان و ظرفیت هر تشکل در انجام وظیفه محوله اهمیت خاصی دارد که می بایست جهت تدوین در انجام این امر با حساسیت ویژه ی بررسی و اقدام شود.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و بررسی تمدید اجرای تفاهم نامه مذکور که مشتمل بر راهکارهای انجام فعالیت های مشترک در شناسایی و رفع مشکلات واحد های تولیدی کشور و انجام بهینه وظایف طرفین و موضوع مهم حمایت از تولید ملی است مقرر گردید جلسات هماهنگی برگزار و نسبت به انعقاد تفاهم نامه مذکور اقدام گردد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با رییس خانه صنعت و معدن ایران افزود: در دوره جدید معاونت طرح و برنامه، در نظر داریم در تمام تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و اجرایی بخش صنعت، معدن و تجارت، نظرات بخش خصوصی و دانشگاهی را اخذ کنیم.
وی تصریح کرد: بدون تردید، برنامه‌ها و سیاست‌هایی موفق خواهد بود که ذی‌نفعان آن در زمان مناسب نظرات‌شان اخذ و اعمال شود.
زرندی گفت: سلسله جلسات منظمی را با همه بخش‌های علمی، تخصصی و اقتصادی برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم فضای تعاملی بین حوزه برنامه‌ریزی و فعالان صنعتی، معدنی و تجاری ایجاد کنیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از بسترهای فضای مجازی نیز برای دریافت نظرات صاحب‌نظرات استفاده خواهیم کرد، چرا که معتقدیم هر ایده و فکری در بخش تولید می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی گفت: تجربه جهانی هم نشان می‌دهد که یک ایده و طرح اولیه چگونه توانسته است منشأ یک تحول در سیستم اقتصادی شود.
زرندی تأکید کرد: اتاق‌های بازرگانی، خانه‌های صنعت و معدن، اصناف و سایر تشکل‌های بخش خصوصی، بازوهای هم‌اندیشی در حوزه برنامه‌ریزی خواهند بود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ابزارهای جدید تأمین مالی در بخش تولید، هدایت سرمایه‌گذاری‌های مردمی و خرد به بخش صنعت، مشاوره‌ها و کلینک‌های صنعتی و … از موضوعات مهمی است که مصمم هستیم در اتاق فکر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
زرندی تأکید کرد: ارتباط بیشتر و راهبردی‌تر با مراکز پژوهشی و مؤسسات علمی فعال در بخش اقتصادی و دانشگاهی نیز در برنامه‌های آتی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.
وی در پایان گفت: تلاش داریم تمام بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و برنامه‌های پیش رو را در اختیار همگان قرار دهیم تا با نقد و بررسی آن، نظرات آنان را اعمال نماییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی