فعالیت قطعه سازان با اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی رونق می‌گیرد

فعالیت قطعه سازان با اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی رونق می‌گیرد

معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و همكاری مشترك با خودرو سازان، رونق فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی قطعات خودرو مستقر در شهرك‌های صنعتی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب در گفت‌وگو با “پرشین خودرو” با اعلام این مطلب اظهار داشت: اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانكاری فرعی در راستای توسعه تولید و اتصال واحدهای صنعتی كوچك با صنایع بزرگ و تكمیل زنجیره ارزش انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بر اساس این فرآیند، یک مدل توسعه‌ای در سطح کشور دنبال می‌شود، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي ايران دو مدل توسعه‌ای را به‌صورت شبکه‌ای در کشور دنبال می‌کند. اولین مدل بحث خوشه‌های کسب و کار است و مدل بعدی، نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (ISPX) است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه كرد: از طریق پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی با شرکت‌های خودرو ساز و شرکت‌های تأمین کننده قطعات خودرو همچون ساپکو، سایپا یدک و … این همکاری اجرایی می‌شود. البته بر اساس این فرآیند پیمانکاری، تأمین قطعات برای صنایع بزرگ در 10 رشته صنعتی انجام خواهد شد.

مصاحب با اشاره به بخشی از اهداف پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در حوزه قطعات خودرو ادامه داد: بر این اساس در حوزه قطعات خودرو دبیرخانه مربوطه در استان خراسان رضوی تشکیل شد که در حال حاضر حدود 1000 عضو دارد و نزدیک به 120 نفر از اعضاء مربوط به استان خراسان رضوی است.

وي خاطرنشان کرد: در راستای اجرای اين پروژه در حوزه قطعات خودرو، تمامی اعضاء از سراسر کشور انتخاب می‌شوند و از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعي، پیمانکاری صنایع بزرگ انجام می‌شود.

به گفته معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در حال حاضر بخش عمده‌ای از واحدهای قطعه سازی در شهرک‌های صنعتی سراسر كشور مستقر هستند.
تاريخ: 1398/06/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی