معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد:

تبديل شهرك صنعتي خاوران به بزرگترين شهرك كارگاهي كشور در آينده نزديك/ بهره برداري از 3124 واحد كارگاهي در شهرك‌هاي صنعتي سراسر كشور

علي رسوليان روز دوشنبه با بيان اين مطلب در نشست بررسي آخرين وضعيت احداث و تملك اراضي شهرك صنعتي خاوران اظهار داشت: اين شهرك صنعتي كه نزدیک‌ ترین شهرک صنعتی مصوب استان به شهر تهران است، با وجود زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب، مجاورت با خطوط انتقال برق، مخابرات و گاز که باعث کاهش هزینه‌هاي شهرك سازي می‌شود، قابليت تبديل شدن به بزرگترين شهرك كارگاهي كشور را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تبديل شهرك صنعتي خاوران به بزرگترين شهرك كارگاهي كشور در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي رسوليان روز دوشنبه با بيان اين مطلب در نشست بررسي آخرين وضعيت احداث و تملك اراضي شهرك صنعتي خاوران اظهار داشت: اين شهرك صنعتي كه نزدیک‌ ترین شهرک صنعتی مصوب استان به شهر تهران است، با وجود زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب، مجاورت با خطوط انتقال برق، مخابرات و گاز که باعث کاهش هزینه‌هاي شهرك سازي می‌شود، قابليت تبديل شدن به بزرگترين شهرك كارگاهي كشور را دارد.

وي نزدیکی به تهران به‌عنوان بازار هدف و بازار تأمین مواد اولیه و نقش آن در كاهش قيمت تمام شده محصول، سهولت دسترسی به نیروی فنی لازم، همجواري با دو شريان مهم كريدور شرقي و جنوبي استان و استقرار در منطقه‌اي با ظرفيت و استعداد شديد ايجاد فعاليت‌هاي صنفي در سطح استان تهران را از عمده دلايل استقبال واحدها و اتحادیه‌هاي صنفی در سطح شهر تهران براي حضور در شهرک صنعتي خاوران عنوان كرد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: احداث و واگذاري 50 دستگاه سوله در 3 تيپ مختلف در شهرک صنعتي خاوران و برنامه‌هاي شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران در رفع مشكل تملك اراضي، تأمين زيرساخت‌ها، شهرك سازي و ساخت و تكميل مجتمع كارگاهي، چشم انداز مطلوبي را فراروي اين شهرك صنعتي ترسيم مي‌كند.

رسوليان همچنين با اشاره به برنامه‌ريزي احداث يك هزار واحد كارگاهي در شهرك‌هاي صنعتي منتخب استان‌ها در سال جاري اضافه كرد: در سال گذشته 98 واحد كارگاهي در شهرك‌هاي صنعتي كشور احداث شده است كه استان تهران با 24 واحد بيشترين سهم آن را داراست و برنامه اين استان در سال جاري نيز احداث 150 واحد كارگاهي خواهد بود.

وي ادامه داد: تا كنون 3124 واحد كارگاهي در شهرك‌هاي صنعتي سراسر كشور به بهره برداري رسيده كه اشتغالي بالغ بر 23 هزار و 600 نفر را درپي داشته است. همچنين استان تهران با بهره برداري از 284 واحد كارگاهي زمينه اشتغال 1020 نفر را فراهم نموده است.

در نشست بررسي آخرين وضعيت احداث و تملك اراضي شهرك صنعتي خاوران، مديرعامل و شماري از مديران شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران به ارائه گزارشي از پيشرفت اقدامات و مشكلات فني و حقوقي پيش روي اين شهرك صنعتي پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی