نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد

نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد

رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد:

نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد

رییس اتاق بازرگانی تبریز از نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد خبر داده و بر لزوم اهتمام دانشگاه های استان به تربیت این نیروها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله قبل از ظهر امروز در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز گفت: یکی از بزرگترین معضلات صنایع استان را می توان کمبود نیروی انسانی ماهر و کارآمد دانست که در این راستا از دانشگاه های استان انتظار داریم نسبت به تربیت دانشجویان مورد نیاز بخش صنعت اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاه مشاهده می شود که دانشگاه ها به خوبی نتوانسته اند متناسب با نیاز صنایع، اقدام به تربیت دانشجو کنند و همین امر سبب بیکاری جوانان دانشگاهی و از سوی دیگر افزایش نیازمندی های بخش صنعت شده است.

ژائله افزود: به عنوان مثال نوسازی و بازسازی ماشین آلات صنعتی یکی از اموری است که نیاز به نیروی تخصصی دارد و دانشگاه ها در صورت تربیت چنین دانشجویانی می توانند نیاز صنایع را رفع کرده و دانشجویان خود را بلافاصله عازم بازار کار کنند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز از آمادگی صنایع استان برای همکاری با دانشگاه ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: ایجاد سامانه سراک دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند گام موثری در راستای اتصال بین نیروی ماهر دانشگاهی با صنایع استان باشد. از سوی دیگر می توانیم ماشین آلات دسته دوم خود را به دانشگاه فنی و حرفه ای بدهیم تا نسبت به آموزش ساخت و بازسازی قطعات این ماشین آلات در دانشگاه اقدام شود.

سامانه ای برای ایجاد ارتباط بین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای با صاحبان صنایع

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه پیشنهاد گشایش دفاتر مشترک اتاق و دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ایجاد این دفاتر مابین دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان کانون اصلی مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر و کاردان و اتاق به عنوان محل فعالیت فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع استان می تواند مفید بوده و گامی در راستای افزایش ارتباطات بین دانشگاه و صاحبان صنایع به شمار آید.

احد بهشتی اصل ادامه داد: این دانشگاه همچنین اقدام به طراحی سامانه سراک به عنوان سامانه رصد اشتغال و کاریای دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرده است که این سامانه می تواند به بستری برای ایجاد ارتباط بین فارغ التحصیلان دانشگاه و صاحبان صنایع تبدیل شود به گونه ای که صاحبان صنایع نیازمندی های خود را در این سامانه اعلام کرده و دانشجویان متناسب با این نیازمندی ها به انان معرفی شوند.

در انتهای این جلسات افتتاح دفاتر مشترک اتاق و دانشگاه فنی و حرفه ای استان در هفته پژوهش و همچنین اعلام نیازمندی های صنایع استان برای قرار گرفتن در سامانه سراک دانشگاه فنی و حرفه ای مورد تایید قرار گرفت.
تاریخ : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی