در هفته دولت 789 طرح در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد

در هفته دولت 789 طرح در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۷۸۹ طرح با هزینه ای افزون بر ۳۴ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت : از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت تعداد 434 پروژه در مناطق روستایی و 355 پروژه در مناطق شهری اجرا شده است.

وی افزود: 55 طرح قابل افتتاح استان در هفته دولت جزو طرح‌های ملی است که برای بهره‌برداری از آنها بیش از 14 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد 93 پروژه توسط شهرداری‌ها، 355 پروژه توسط دهیاری‌ها و 29 پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

پورمحمدی همچنین به افتتاح 1068 طرح در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها که در بخش‌های مختلف انرژی، راه‌سازی، پالایشگاه، بهداشت و درمان، صنعت و تولید، امور زیربنایی و منابع آبی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و توسعه روستایی بهره‌برداری شد، بیش از 100 هزار میلیارد ریال بود.

استاندار آذربایجان شرقی سه طرح ذوب مس، نفلین‌سینیت و خودروسازی را از اولویتهای مدیریت ارشد اجرایی استان برشمرد و خاطرنشان کرد : تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

پورمحمدی، معدن را یکی از مزیت‌های بزرگ استان ذکر کرد و با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح ذوب در مجتمع مس سونگون فراهم شده است، افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز این طرح به استان منتقل شده و به زودی شاهد اجرای این طرح و تحول بزرگ ایجاد شده در توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همواره بر گردش مالی معادن در استان تأکید کرده‌ایم، افزود: در این راستا، پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مکرر، 4 هزار میلیارد تومان از منابع مس سونگون به بانک‌های استان انتقال یافت که قطعاً موجب تحرک اقتصادی در استان خواهد شد.

پورمحمدی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب با سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار 600 میلیون یورو خبر داد و گفت: این طرح پس از سال‌ها رکود مجدداً فعال می‌شود و بهره‌برداری از آن تأثیر بسیار چشمگیری بر رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهد داشت.
۰۲ شهريور ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی