کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
در راستای اجرای جزء “یک” بند “ح” ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت، نشست هم اندیشی هماهنگی ایجاد شهرکها و مجتمعهای صنفی، با حضور نمایندگان وزارتخانههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت و اتاق اصناف ایران در محل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) برگزار شد.
به گزارش ایزیپو، در این نشست، طهمورث لاهوتی اشکوری، معاون صنایع کوچک ایزیپو، به مسئولیت این سازمان در ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی و صنفی تخصصی و تأکید جزء یک بند ح ماده 48 قانون برنامه هفتم، بر لزوم همکاری بیندستگاهی برای تسریع در اجرای مفاد قانونی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد که قانون یادشده کلیه صنوف تولیدی و خدماتی را در برمیگیرد و شرکت شهرکهای صنعتی مجاز به ایجاد این مجتمعها در داخل محدوده و حریم شهرها و روستاها است.
لاهوتی، همچنین با اشاره به مزایای ایجاد شهرکها و نواحی صنفی تخصصی، از جمله توسعه زنجیره ارزش، ارتقاء کیفیت صنوف و حمایت از تولید داخلی، به ارائه پیشنهادها و الزامات قانونی لازم برای تسهیل روند اجرای این پروژه پرداخت.
در این نشست پس از ارائه گزارش سازمان ایزیپو در خصوص اقدامات انجام شده در ایجاد این شهرکها، هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات خود در خصوص ماده قانونی و موارد پیش رو در اجرای آن پرداختند.
در نظر است با ادامه این گونه جلسات، هم افزایی بین دستگاهی در اجرای این ماده قانونی صورت پذیرد.
1404/05/11
بسیاری از کشورهای جهان امروزه احداث مناطق و شهرک صنعتی را قدم مثبت و موثری در راه صنعتی شدن و رشد و توسعه اقتصادی کشور خود می دانند. اولین نمونه های تجمعات صنعتی در انگلستان و آمریکا در اوایل قرن اخیر با مالکیت خصوصی و به منظور استفاده های تبلیغاتی و مستغلاتی به وجود آمده اند، مانند […]
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه سفر به هرمزگان و طی مراسمی کلنگ پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خلیج فارس را به زمین زد و از انعقاد ۲۹ پروژه در هرمزگان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، فرشاد مقیمی روز جمعه در مراسم […]
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، گفت: مسئولیت اجتماعی صرفاً انجام دادن کار و وظیفه شرکتی یا سازمانی نیست بلکه فعالیتی شناختی و فرهنگی است که باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” روز چهارشنبه در همایش ملی “مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه […]
کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
دیدگاهتان را بنویسید