نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در مشهد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در مشهد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته عصر روز سه‌شنبه با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته با هدف شناساندن توان و ظرفیت‌های تولید کنندگان داخلی و خارجی، ایجاد رقابت و برقراری پیوند مناسب میان محققان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان و در نهایت کمک به اشتغال و رونق تولید برپا شده است.

این نمایشگاه در فضایی به گستره ۱۵ هزار مترمربع با حضور ۱۰۰ شرکت تولید کننده داخلی و ۳۰ شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، چین و ترکیه در سالن‌های سرپوشیده فردوسی و انوری و فضای باز برپا شده است.

زمینه فعالیت شرکت‌های تولیدی در این نمایشگاه، تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو، لاستیک، روغن‌ها و روانکارها، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات تعمیرگاهی و شست و شو کننده‌های خودرو است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آیین گشايش نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شناسایی و تقویت ظرفیت‌های حوزه قطعات خودرو برای تولید کنندگان داخلی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارجی در زمینه تولید قطعات و نیز رفع نیاز‌های داخل با استفاده از توانمندی‌های تولید کنندگان کشور، این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

اصغر مصاحب افزود: نمایشگاه‌ها فرصتی برای رفع نیاز‌های داخل هستند که SMEها و شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ‌ها و فن بازارها باید از آن استفاده کنند.

وي اضافه كرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها، معرفی نیاز‌های واحد‌های تولید کننده و شناسایی واحد‌های تأمین کننده نیاز‌هاست؛ لذا با توجه به توان تولید کنندگان داخلی کشور، با شناسایی و تقویت ظرفیت‌های موجود تولیدی، میزان نیاز کشور به واردات، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که نمایشگاه‌ها نهضت ساخت داخل را تقویت کرده‌اند، ادامه داد: نمایشگاه‌ها به‌خوبی نقش پیوند صنایع کوچک با دیگر صنایع را ایفا نموده و نتیجه مثبتی در زمینه رشد و رونق تولید و رفع نیاز‌های داخل کشور را به همراه می‌آورند.

مصاحب خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرآیندهای توسعه بازار را برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تسهیل می‌کند و از ظرفیت نمایشگاه‌ها برای توسعه SMEها استفاده می‌شود.

وی يادآور شد: دو رویکرد مهم را برای واحدهای صنعتی کوچک تعریف کرده‌ایم که یکی تولید رقابت پذیر و دیگری بین‌المللی سازی SMEهاست.

تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ساپکو در مشهد امضاء شد
همچنين همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی و فنآوری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌ خودرو (ساپکو) در محل شهرک فنآوری و بیوتکنولوژی شمال شرق در مشهد به امضاء رسید.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست امضای این تفاهم نامه که با حضور مدیرعامل شركت ساپکو برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های سازمان و در جهت توانمند سازی حوزه صنایع کوچک کشور در حوزه‌های علمی و فنآوری و پاسخگویی به نیازهای صنعت خودرو سازی به‌ویژه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی کشور منعقد شده است.

اصغر مصاحب افزود: باید ارتباط مؤثر صاحبان صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و جامعه علمی و صنعتی بیشتر شود و صاحبان صنایع در جهت افزایش ظرفیت تولید، اشتغال مولد و بهره‌وری بیشتر حرکت کنند.

وی اضافه كرد: وجود ظرفیت‌های بالقوه قابل توجه در حوزه صنایع کوچک و متوسط و از طرف دیگر تقاضای بالا درخصوص تأمین قطعات و تجهیزات صنعتی براي تولید محصولات داخلی به‌ویژه در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، حمایت از تولید داخل و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای نظیر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی را به یک ضرورت و اولویت تبدیل کرده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه‌های مشابه با نهادهای مرتبط در سایر دبیرخانه‌های تخصصی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در دست اقدام است و با این اقدام، گام مؤثر دیگری در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخل برداشته می‌شود.
تاريخ: 1398/06/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی