اقدامات اساسی دولت سیزدهم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی شهرک صنعتی سنندج 4

اقدامات اساسی دولت سیزدهم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی شهرک صنعتی سنندج 4

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، شهرک صنعتی سنندج چهار ۲۰۵ هکتار مساحت دارد که در ۲ فاز تعریف شده است، فاز نخست آن ۷۵ و فاز دوم آن هم ۱۳۰ هکتار است که عملیات اجرائی پروژه‌های زیربنایی فاز نخست این شهرک در سال ۱۳۹۹ آغاز گردید.

همچنین با توجه به کمبود زمین صنعتی در مرکز استان و تقاضای سرمایه‌گذاری، بر اساس دستور مسئولین ارشد استان، کار واگذاری اراضی به موازات ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی آغاز شد.

از آنجائیکه در شهرستان سنندج به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی با کمبود زمین صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی مواجه هستیم، یکی از مطالبات جدی استان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در کردستان، توسعه و تکمیل شهرک صنعتی سنندج چهار بوده است.

در همین راستا در اولین سفر استانی دولت سیزدهم به کردستان و با محوریت و پیگیری استاندار،‌ مصوبات و اعتبارات ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه‌های اجرائی نیمه تمام اختصاص یافت.

فاز نخست این شهرک زون بندی شده و اراضی آن در قالب ۲۴۶ قرارداد به متقاضیان واگذار شده است و هم اکنون و پس از تکمیل زیرساخت‌های اصلی آن در دولت سیزدهم تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در آن شروع به ساخت و ساز کرده اند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با حواشی ایجاد شده پیرامون بهره برداری از زیرساخت‌های شهرک صنعتی سنندج چهار، گفت: عملیات اجرائی شهرک صنعتی سنندج چهار در سال 1399 آغاز گردیده بود و با تکمیل زیرساخت‌ها در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان، دو پروژه اساسی آن شامل خط انتقال آب و جاده دسترسی شهرک مورد بهره برداری قرار گرفت.

“فتحعلی محمدزاده” افزود: برای تکمیل این شهرک صنعتی در دولت سیزدهم بالغ بر ٨٠٠ میلیارد ریال طی یک و نیم سال اخیر هزینه شده است.

وی،  با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه در استان‌های مرزی، اضافه کرد: در یک سال گذشته با افزایش چشمگیر بودجه‌های عمرانی و حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توانسته‌ایم پروژه خط انتقال آب این شهرک صنعتی به طول ١٥ کیلومتر که یکی از زیرساخت‌های اساسی آن بوده را با اعتباری بالغ بر ٤٠٠ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: همزمان پروژه جاده دسترسی به شهرک صنعتی سنندج چهار نیز که از سال‌های قبل عملیات اجرائی آن آغاز گردیده بود ولی به دلیل عدم تامین اعتبار کافی دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی نبوده، در بازه زمانی 6 ماهه سالجاری با تامین اعتبار لازم به ارزش روز ٤٠٠ میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.

محمدزاده، تصریح کرد: در ادامه این رویکرد حمایتی دولت به بخش صنعت و تولید در کردستان، توانستیم  پس از سال‌ها در بخش تامین زمین صنعتی اقدامات خوبی در سطح استان داشته باشیم و این مهم بدون تأمین اعتبار از منابع استانی و ملی در یک سال اخیر امکانپذیر نبود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم جز خدمت بی منت دنبال هیچ حاشیه و فضا سازی‌ای نیست، افزود : اقدامات دولت باید تشریح شود و به سمع و نظر مردم شریف منطقه برسد و اقدامات اجرائی در راستای تأمین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌های اساسی شهرک صنعتی سنندج 4 یکی از این موارد است.

“حمیدرضا امانی”، تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

وی، در پایان بیان کرد: این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ١٥٠٠ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

1402/08/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی