بازدید معاون وزیر صمت از شهرک‌های صنعتی غیردولتی برق و الکترونیک سهند آذران و چالیش صنعت سالاری در آذربایجان شرقی

بازدید معاون وزیر صمت از شهرک‌های صنعتی غیردولتی برق و الکترونیک سهند آذران و چالیش صنعت سالاری در آذربایجان شرقی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی که به مناسبت دهه مبارک‌فجر صورت گرفت از دو شهرک صنعتی غیردولتی سهند آذران و چالیش صنعت سالاری بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ” فرشاد مقیمی” روز سه شنبه  با حضور در دو شهرک صنعتی غیردولتی “سهند آذران” و “چالیش صنعت سالاری” از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی مستقر در این شهرک‌ها قرار گرفت و برای رفع برخی موانع موجود، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

تعداد واحدهای دارای جواز تاسیس در شهرک غیردولتی سهند آذران 100 واحد است که 4 واحد به بهره‌برداری رسیده، 10واحد در حال ساخت و ساز و 15 واحد تکمیل شده است.

همچنین میزان آب تامین شده برای این شهرک 1 لیتر در ثانیه، میزان برق 4 مگاوات و میزان گاز 2500 متر مکعب در ساعت است.  این شهرک غیردولتی دارای اینترنت و تلفن فیبر نوری است.

همچنین میزان اراضی در اختیار شهرک صنعتی چالیش صنعت سالاری که شهرک تخصصی کیف و کفش می‌باشد 35.59 هکتار، فاز عملیاتی آن 33.9 هکتار و میزان اراضی صنعتی آن 26.8 هکتار است.

برای این شهرک تامین برق به میزان 14 مگاوات، تامین گاز و اجرای ایستگاه گاز به میزان 27 هزار و 800 متر مکعب در ساعت و آب به میزان 0.8 لیتر بر ثانیه انجام شده است.

معاون وزیر صمت در بازدید از این شهرک‌های غیردولتی، با بیان این که موضوع نوسازی و بازسازی صنایع نیز یکی از برنامه‌هایی است که وزارت صمت دنبال می‌کند، گفت: این موضوع یکی از راهکارهایی است که با استفاده از آن می‌توانیم به کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی در محیط زیست کمک کنیم.

“فرشاد مقیمی” در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع احیاء و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون یک هزار و 262 واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی مجدد شده است که 46 واحد آن در استان آذربایجان شرقی می‌باشد. همچنین 2 هزار و 200 واحد افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند که از این تعداد 159 واحد مربوط به استان آذربایجان شرقی بوده است.

1402/11/18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی