جمعی از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از شهرک

جمعی از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از شهرک

تدوین برنامه راهبردی برای تحقق اولویت‌ های وزیر صمت در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی/حمایت مجلس از مهم‌ترین سازمان توسعه صنعتی کشور در شرایط کنونی/ ضرورت پاسخگویی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های توسعه ای/توازن صنعتی و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در مناطق کمتربرخوردار

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آیین تکریم مدیرعامل و معارفه سرپرست جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور “یزدی‌زاده” مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت، “مقیمی اسفندآبادی” مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، “علی اکبر کریمی” نماینده اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، “علی رسولیان” مدیرعامل سابق و “فرشاد مقیمی” سرپرست جدید سازمان، “صادقی نیارکی” نایب رئیس اتاق تهران و “صدری” رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نمایندگی از بخش خصوصی، “سعید صادقی” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و “عقاب نشین” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز به نمایندگی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، معاونان، مدیران، اعضای هیئت مدیره، مشاوران و کارشناسان سازمان در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های توسعه ای

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی در این آیین با بیان اینکه فرصت‌های زیادی در کشور داریم که باید از آنها استفاده بهینه شود، افزود: شأن و شوکت مردم بیشتر از اینهاست و باید با شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه و استفاده بهینه از تمامی فرصت‌ها زمینه توسعه هرچه بیشتر فراهم آید.

“یزدی زاده”، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را دارای ارتباطات گسترده با مردم از طریق حوزه صنعت دانست و اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت شخصیتی آرمانگرا دارند و به دنبال فضایی آرمانگرایانه با تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های اجرایی(بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت) برای مجموعه‌هایی است که با مردم بیشترین ارتباط را دارند.

 وی، استفاده از پتانسیل‌های بر زمین مانده و استفاده نشده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاهی مبتنی بر شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها دارد و باید در این مسیر خطیر گام‌های موثر و عملی برداریم.

ضرورت تحقق رضایتمندی عمومی

همچنین مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت صمت  طی سخنانی، بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دیگر شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت( ایدرو و ایمیدرو) تمایز خاصی دارد و این تمایز ارتباط مستقیم با مردم، صنعتگران و کسب و کارها می‌باشد.

“غلامحسین مقیمی اسفندآبادی”، افزود: در این زمینه پاسخگویی هرچه بهتر و بیشتر به مخاطبان و ذینفعان مورد تاکید دولت و شخص وزیر صمت است که باید روی تحقق رضایتمندی عمومی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

اعلام حمایت مجلس از مهم‌ترین سازمان توسعه صنعتی کشور در شرایط فعلی

نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این آیین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را مهم‌ترین سازمان توسعه صنعتی کشور در شرایط فعلی دانست و افزود: این سازمان با گستره جغرافیایی وسیع در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها با برخورداری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای اهمیت فراوانی است.

“علی اکبر کریمی” اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در قانون بودجه اعتبارات خوبی را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته است که نشانگر اهمیت نمایندگان مجلس به کارکردهای این حوزه در اشتغال و توسعه می‌باشد.

 وی، همچنین تصریح کرد: این سازمان علاوه بر بسترسازی با ایجاد اراضی مناسب برای توسعه صنعتی و تامین زیرساخت‌های کافی، رسالتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران صنعتی دارد و در واقع تولیت صنایع کوچک را بر عهده دارد.

نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درصد بالای صنایع کوچک و متوسط در gdp و اشتغال، بر لزوم حمایت همه جانبه از این سازمان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

کریمی همچنین به راهبری این سازمان در حوزه صنایع کوچک و ساماندهی خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: این موضوع به انسجام بخشی سرمایه صنعتی، تکمیل زنجیره‌های تولید و رشد و بالندگی صنایع در کشور کمک می‌کند.

وی همچنین بر گردش نخبگان و استفاده از تجارب مدیران استانی و انتقال این تجارب به سازمان‌های ملی تاکید کرد و این موضوع را سبب رشد و بالندگی دانست.

توازن صنعتی و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در مناطق کمتربرخوردار

مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز طی سخنانی در این آیین با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان تصدی این مسئولیت، گفت: انسجام بخشی به سازمان را در دستور کار قرار دادیم و ضمن سرلوحه قرار دادن کار تیمی از ظرفیت‌های داخلی برای انتصاب در پست‌های مختلف استفاده نمودیم.

“علی رسولیان” اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۱۳ هزار هکتار زمین به اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است، قیمتگذاری‌های زمین با کمک دستگاه‌های نظارتی منطقی و مشوق‌ها را پسین کردیم که سبب درآمدزایی بیشتر برای سازمان شد.

وی، با اشاره به ارتقاء بیش از سه برابری بودجه سازمان، افزود: این موضوع تامین زیرساخت‌ها را راحت‌تر کرد و ظرفیت خوبی را در اختیار ما قرار داد، از سوی دیگر برای تامین برق با وزارت نیرو مشارکت کردیم (در احداث حدود 100 پست برق)، شهرک‌های انرژی خورشیدی را در دستور کار قراردادیم که در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز مصوبات خوبی در این حوزه اخذ کردیم، اهلیت سنجی و ارزیابی کیفی را در دستور کار قرار دادیم و با قاعده گذاری اختیارات از دست افراد بیرون آمد و سیستمی شد.

مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین ادامه داد: الکترونیکی شدن واگذاری زمین به شفاف سازی و ایجاد اتاق شیشه‌ای کمک کرد، همچنین طی دو سال گذشته ۱۷۰۰ هکتار زمین راکد صنعتی را پس گرفتیم و بیش از  ۷ هزار هکتار دیگر نیز در دادگاه‌ها برای خلع ید و فسخ قرارداد داریم.

رسولیان با اشاره به اینکه شرایط بسیار خوبی را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان( بدون مزایده و با اقساط بلند مدت) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: ساخت شهرک‌های صنعتی تخصصی برای تکمیل زنجیره ارزش و شهرک‌های صنفی با کمک اتاق اصناف را شروع کردیم و به مدل‌های نوینی در این حوزه رسیدیم. همچنین در حوزه احیای واحدهای راکد در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشت.

 وی، همچنین تمرکز خود را روی توازن صنعتی و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در مناطق محروم و کمتربرخوردار دانست و گفت: در تامین آب به خرید پساب روی آوردیم، ۴۰ میلیون متر مکعب خریداری کردیم، مدل جدید کارگاه‌ها برای کسب و کارهای کوچک را شروع کردیم که ۲۸۰۰ کارگاه ساخته شد و همچنین برنامه ای ۲۳ بندی تدوین و به سرپرست جدید سازمان برای تداوم برنامه‌ها و اقدامات ارائه دادیم.

همچنین “غلامرضا هاشمی” عضو غیر موظف هیئت مدیره سازمان صنای کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره، طی سخنانی به بیان مهم‌ترین مسائل حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی پرداخت و پیشنهادات و راهکارهای لازم را برای پیشبرد امور ارائه داد.

“طهمورث لاهوتی اشکوری” معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز به نمایندگی از کارکنان سازمان، طی سخنانی با اشاره به وجود ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی، بیش از ۴۹ هزار طرح صنعتی و بیش از ۵۰ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده به اهمیت، نقش و جایگاه این سازمان در اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی اشاره کرد و حضور فرشاد مقیمی در راس این سازمان را “نویدبخش آینده‌ای روشن” توصیف کرد.

تدوین برنامه راهبردی برای تحقق اولویت‌های وزیر صمت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

همچنین سرپرست جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، هماهنگی و استفاده از همکاری و تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی برای پیشبرد امور را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوعاتی که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه دادند را در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تلاش بی‌وقفه دنبال می‌کنیم.

“فرشاد مقیمی” این سازمان را نقطه تماس وزارت صمت با مردم دانست و با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، افزود: در حوزه زیرساخت‌ها (کمی و کیفی) بهره‌وری موضوع مهمی است و در بخش نرم‌افزاری نیازمندی‌های بخش صنعت را باید مرتفع و این موضوع را باید سرلوحه قرار دهیم. ایجاد یک کسب و کار به زیر ساخت صنعتی و تداوم حیات و فعالیت آن به خدمات دیگری که ماموریتش بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، نیازمند است.

وی، با اشاره به اینکه چالش‌ها، شناسایی و اولویت بندی می‌شود، ادامه داد: هدف گذاری در راستای برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل چالش‌های احضاء شده در دستور کار است.

سرپرست جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تصریح کرد: برنامه ای با 24 عنوان ذیل ۴ موضوع کلی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به مجلس شورای اسلامی ارائه داده اند تدوین شده و تحقق این برنامه ها با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر و یادبودی از سوی همکاران سازمان به علی رسولیان اهدا شد.

گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی”فرشادمقیمی” را به عنوان سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی و منصوب کرد.

“عباس علی‌آبادی” در حکم صادره آورده است: انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی دولتی و بخش خصوصی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های بالفعل و بالقوه کشور،ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات و با برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اتخاذ تصمیمات اصولی و راهگشا، در جهت ایفای وظایف و تحقق اهداف و ماموریتهای سازمان و در خدمت به مردم و کسب و‌ کارها کوشا باشید.

فرشاد مقیمی متولد سال ۱۳۵۵، دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.

وی، سوابقی چون معاونت صنایع کوچک و معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعاملی ایران خودرو و معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه کاری خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی مقیمی می‌توان به مدیریت برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، ریاست انجمن بهره وری ایران، معاونت سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره وری وزارت و راه و ترابری و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد.

شایان ذکراست که از دی ماه 1399 تاکنون علی رسولیان به عنوان معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشغول به فعالیت بوده است.

همچنین رسولیان طی حکم صادره از سوی علی آبادی، به عنوان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت به خدمات خود ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی