رئیس جمهور پس از رأی اعتماد هیأت دولت به ۳ استاندار جدید تأكيد كرد:

رئیس جمهور پس از رأی اعتماد هیأت دولت به ۳ استاندار جدید تأكيد كرد:

حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور معطل است که باید با اقدام جهادی راه‌ اندازی و فعال شود/ راه‌ اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد/ اهمیت حمایت قانونی، حقوقی، قضایی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران در استان‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز چهارشنبه در نشست هيأت دولت كه با رأی اعتماد به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان همراه بود، با تأکید بر تلاش برای گره ‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌ رسانی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

رئیس جمهور گفت: در سطح کشور حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه‌ اندازی و فعال شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز چهارشنبه در نشست هيأت دولت كه با رأی اعتماد به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان همراه بود، با تأکید بر تلاش برای گره ‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌ رسانی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

وي افزود: در انجام امور و مسئولیت‌ها مهم این است که آثار سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توسط استانداران در استان‌ها آشکار و نمایان شود و استانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت، نقش بسیار مهمی در اجرای سیاست‌ها و پیگیری امور دارند.

رئیس جمهور اضافه كرد: به‌طور طبیعی موانعی در مسائل نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات در استان‌ها وجود دارد که با درایت و توکل به خداوند باید این موانع برداشته شود.

رئیسی با اشاره به لزوم احیاء همه ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان‌ها ادامه داد: بر اساس آمار، در سطح کشور حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه ‌اندازی و فعال شود.

وي با اشاره به بازدید از چند کارخانه و مجموعه کشت و صنعت غیرفعال در استان‌هاي زنجان و لرستان، و اقدامات مقدماتی انجام شده برای راه‌ اندازی این مجموعه‌ها تصريح كرد: با مدیریت خوب و برخی اقدامات سریع،‌ می‌توان یک مجموعه کشت و صنعت عظیم را فعال کرد، به‌نحوی که زمینه اشتغال و تولید و افزایش بهره‌وری در آن ایجاد شود. از این گونه موارد در استان‌ها وجود دارد که باید برای فعال کردن آن‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور گفت: راه‌ اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد.

رئیسي افزود: هنر دولت در این است که از ظرفیت عظیم مردمی در بسیاری از مسائل کمک بگیرد. امروز مردم احساس مسئولیت و مشارکت خوبی دارند و  برای مشارکت در رفع مشکلات آماده‌اند.

وي با تأکید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها، از استانداران خواست به ظرفیت‌های علما و حوزویان، دانشگاهیان، مجموعه فرهیختگان و جوانان انقلابی و جهادی در استان‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر توجه خاص و جدی به روستا اضافه كرد: اگر روستاها آباد شود، یقین بدانید مهاجرت به شهرها کمتر خواهد شد، و اگر مشکلات کشاورزی کاهش یافت، حاشیه ‌نشینی نیز بسیار کاهش می‌یابد و کشاورزان عزیز در زنجان، لرستان و فارس بسیار علاقه‌مند هستند روستاها به‌نحوی آباد شود که مجبور نشوند در حاشیه شهرها ساکن شوند.

رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت قانونی، حقوقی، قضایی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران در استان‌ها ادامه داد: اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات در استان وجود دارد، باید کارآفرین و سرمایه‌ گذار در اولویت باشد و از آن‌ها حمایت شود.

وي یکی از وظایف دولت در خصوصی ‌سازی را توانمند سازی بخش خصوصی دانست و تأكيد كرد: مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی ‌سازی رها کنند، بلکه باید در کنار آن‌ها باشند و با حمایت و نظارت، کاری کنند بخش خصوصی بتواند کار را با موفقیت اداره کند.

تاريخ: 1400/07/07

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی