ضرورت ارتقاء فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست/ کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست

ضرورت ارتقاء فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست/ کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست

معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت روز ملی “هوای پاک” پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در پیام خود به مناسبت روز ملی “هوای پاک” آورده است:

«و الارض مددناها و القینا فیها رواسی و انبتنا فیها من کلّ شی‌ءٍ موزون»

و زمین را گسترانیدیم و در آن کوه‌های استوار افکندیم و از هر چیز سنجیده ای در آن رویانیدیم.(آیه 19 سوره مبارکه حجر)

بیست و نهم دی ماه، روز ملی هوای پاک، به منظور ارتقاء آگاهی و همزمان قدردانی از محیط زیست بدلیل نیاز مبرم بشر به هوای پاک و عاری از هرگونه تهدید برای سلامت عمومی نامگذاری شده است. هوایی که خداوند بخشنده به عنوان مایه حیات به ابناء بشر و سایر مخلوقات هدیه داده است.

متاسفانه استفاده بی رویه از سوخت‌های فسیلی مسبّب تولید گازهای گلخانه ای و متعاقبا تولید آلاینده‌های زیست محیطی شده است. به نحوی که پایه‌های حیات برروی زمین در معرض خطر جدی است.

مغفول شدن از چند اصل مهم؛ اعم از رعایت الزامات تعامل میان بشر و سایر گونه های حیاتمند در کره زمین، آموزش بر مبنای احترام به محیط زیست و حفظ منابع غنی محیطی و طبیعی، کاهش و تغییر سرانه و الگوی مصرف، شیوه صحیح مدیریت آلاینده‌ها، عدم توجه به مبانی توسعه پایدار و مدیریت منابع انرژی و اصلاح الگوی مصرف آن در بخش‌های مختلف از مهم ترین جنبه‌های تهدید کننده محیط زیست به شمار می روند.

تاکید می کنم؛ برای نجات محیط زیست و پاسداشت آن، اراده انفرادی سازمان‌ها و دستگاه‌ها کافی نمی باشد بلکه اراده واحد آنها و تشکل‌ها، موسسات، سمن‌ها، صاحبان صنعت و آحاد مردم لازم است.

ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه علیرغم سهم ناچیز صنایع کوچک و متوسط در آلودگی هوا، عمیقاً به این موضوع می اندیشیم و همزمان با رعایت ضوابط زیست محیطی در استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش، موضوع کنترل آلاینده‌های هوا و رعایت ضوابط مربوطه را در فعالیت‌های خود لحاظ می نماییم.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی هوای پاک، تمامی آحاد جامعه علی الخصوص کارشناسان، مدیران و دست‌اندرکاران حوزه صنایع کوچک و متوسط، متعاملین در حوزه سیاست گذاری، شرکت‌ها و موسسات و صاحبان صنایع خرد و کوچک و متوسط را به منع تخریب مستقیم و غیرمستقیم محیط زیست، ارتقاء فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست، اصلاح الگو مصرف و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حامل‌های انرژی، کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در مبدا، و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست دعوت می‌کنم.

1402/10/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی