كاهش آمار حوادث به وقوع پيوسته و افزايش تعداد روزهاي بدون حادثه در شهرك‌ها

كاهش آمار حوادث به وقوع پيوسته و افزايش تعداد روزهاي بدون حادثه در شهرك‌ها

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران اعلام كرد:

كاهش آمار حوادث به وقوع پيوسته و افزايش تعداد روزهاي بدون حادثه در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400/ صيانت از كارگران و مميزي ايمني بيش از 70 درصد واحدهاي توليدي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي

علي رسوليان روز يكشنبه در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: حوادث به وقوع پيوسته در واحدهاي توليدي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 43 درصد و نسبت به سال 1396، 34 درصد كاهش داشته است.

 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از كاهش آمار حوادث و صيانت از كارگران واحدهاي توليدي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400 خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي رسوليان روز يكشنبه با اعلام اين خبر در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: حوادث به وقوع پيوسته در واحدهاي توليدي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 43 درصد و نسبت به سال 1396، 34 درصد كاهش داشته است.

وي همچنين از كاهش 23 درصدي حوادث منجر به فوت در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400 نسبت به سال 1399 خبر داد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: همچنين تعداد روزهاي بدون حادثه در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال 1400 به 3.3 روز افزايش پيدا نموده كه در مدت مشابه سال گذشته، به ميزان 3 روز و در سال 1396، 1.87 روز بوده است.

رسوليان دليل اين امر را اهتمام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مميزي ايمني در بيش از 70 درصد واحدهاي توليدي به بهره برداري رسيده در شهرك‌ها و نواحي صنعتي عنوان و اضافه كرد: اصل پيشگيري از وقوع حوادث و كنترل از مبداء همواره ملاك و هدف برنامه‌هاي درنظر گرفته شده اين سازمان بوده است.

وي تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس‌ آموزی از حوادث براي واحدهاي توليدي، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی ايمني واحدها، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش ‌نشانی و شبکه شیرهای آتش ‌نشانی را به‌عنوان اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش اين سازمان برشمرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیش از 73 درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ايمني شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

رسوليان يادآور شد: از سال 1396 تا پايان سال 1400 بیش از يك ميليون و 447 هزار نفر ـ ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف حوزه ايمني، بهداشت و محيط زيست در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

وي بیان كر‌د: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تا پايان سال 1400 به 361 خودرو در 296 ایستگاه رسیده، به‌طوری که اکنون 70 درصد از واحدهای تولیدی مستقر و 75 درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

شايان ذكر است، مجموعه اقدامات انجام گرفته در حوزه ايمني، بهداشت، محيط زيست و انرژي در سطح شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور همه ساله منجر به انتخاب سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به‌عنوان سازمان برگزيده و فعال در حوزه بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي در ميان سازمان‌هاي وابسته و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و تقدير وزير صنعت، معدن و تجارت را درپي داشته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 335 ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 82 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 7 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 168 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 221 واحد صنعتی و سه هزار و 207 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 981 هزار و 28 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

تاريخ: 1401/02/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی