مراسم انعقاد 3 تفاهم‌نامه همکاری در زمینه نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدیریت هوشمند انرژی برق در 3 شهرک‌ صنعتی سمنان، شکوهیه قم و کاسپین قزوین

مراسم انعقاد 3 تفاهم‌نامه همکاری در زمینه نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدیریت هوشمند انرژی برق در 3 شهرک‌ صنعتی سمنان، شکوهیه قم و کاسپین قزوین

در راستای سیاست‌های کلی کشور در جهت توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و در سال «مهار تورم و رشد تولید» با هدف حفاظت از منابع انرژی و نیز حمایت از صاحبان ایده و دانش‌آموختگان و تیم‌های فن‌آور فعال در این حوزه، سه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدیریت هوشمند انرژی برق در شهرک‌های صنعتی، برای استقرار طرح بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک با استفاده از راهکارهای مدیریت تجمیعی سمت تقاضا (DSM) در سه شهرک صنعتی سمنان، شکوهیه قم و کاسپین قزوین امضاء و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این تفاهم نامه‌ها که روز یکشنبه در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منعقد شد در راستای سیاست‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه ناترازی‌های برق و تلاش برای مدیریت مصرف و کاهش خاموشی‌ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده است.

در این مراسم که با حضور “فتحعلی محمدزاده” معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، “محمدرضا باقری” مدیرعامل شرکت شهر‌ک‌های صنعتی استان سمنان و “علی اصغر مزارئه” مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی سمنان با مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت بهین انتخاب نوین یکتا(شرکت بانی) تفاهم نامه همکاری امضاء و مبادله کردند.

تفاهم نامه دیگری نیز میان “رضا صفاری” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و “محسن رضایی” مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاسپین با مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت بهین انتخاب نوین یکتا(شرکت بانی) به امضاء رسید.

همچنین تفاهم نامه سوم نیز میان “نبی اله آمره” معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان قم به نمایندگی از”روح الله ابراهیمی” مدیرعامل شرکت و “محمود کمیجانی” مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شکوهیه با مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت بهین انتخاب نوین یکتا(شرکت بانی) امضاء و مبادله شد.

با امضای این تفاهم نامه‌ها، شهرک‌های صنعتی یادشده مشمول خاموشی‌های برق در پیک مصرف توسط وزارت نیرو نخواهند شد.

موضوع تفاهم نامه‌ها ایجاد هماهنگی و توسعه‌ همکاری‌ها در راستای پیاده‌سازی طرح‌های بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی و نهادینه‌سازی افزایش بهره‌وری در حوزه انرژی با حمایت از حضور و فعالیت تیم‌های دانش بنیان و فن‌آور مدیریت هوشمند انرژی(SEMCo.: Smart Energy Management Company) در شهرک صنعتی جهت آگاهی بخشی، آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و پایش نتایج آن، می باشد.

در فاز اول با آموزش نیروهای شاغل در صنایع و اجرای پروژه «فیدر تضمینی» در شهرک‌ صنعتی معرفی شده از سوی شرکت شهرک‌ها، برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت مدیریت هوشمند مصرف برق در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی به صورت هماهنگ صورت خواهد پذیرفت.

در فاز دوم، با توسعه بازار انرژی صرفه‌جویی شده واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی، واحد‌های فعال در این حوزه از مزایای مالی این همکاری بهره‌مند می‌شوند.

برای پیاده‌سازی و تثبیت عملکرد تیم‌های فن‌آور حوزه بهینه‌سازی و مصرف انرژی و استقلال عمل این تیم‌ها با هدف نهادینه‌سازی افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی در حوزه انرژی اقدام خواهد شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای این تفاهم نامه، حمایت از اجرای طرح و هماهنگی جهت تسهیل دریافت اطلاعات لازم در شهرک‌ صنعتی با رعایت الزامات قانونی، جهت تدوین الگوی مناسب مصرف مشترکین در شهرک‌ صنعتی منتخب و مقایسه عملکرد و هماهنگی و معرفی مجریان طرح به شرکت خدماتی و واحد های صنعتی را متهعد شده است.

حمایت و همکاری در توسعه بازارهای انرژی صرفه‌جویی شده و بورس انرژی در فرایند تأمین انرژی در شهرک‌ صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات و حمایت از دستاوردها و معرفی به نهادهای متولی و حامی افزایش تولید ملی در چارچوب ضوابط و مقررات از دیگر تهعدات شرکت شهرک‌های صنعتی در این تفاهم نامه است.

همچنین شرکت خدماتی متعهد شده است که حمایت و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش- ترویجی توسط مجریان طرح در شهرک‌  صنعتی با موضوع بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در تقویم آموزشی صنایع در چارچوب ضوابط و مقررات و مقدورات و هماهنگی لازم با واحد های صنعتی جهت اجرای مدیریت مصرف و بار الکتریکی در سطح شهرک صنعتی را در دستور کار خود قرار دهد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای مدیران واحد های صنعتی داخل شهرک صنعتی جهت اجرای پروژه فیدر تضمینی و حمایت و هماهنگی لازم برای ایجاد و توسعه مرکز نوآوری پلتفرمی در حوزه مدیریت بار الکتریکی و مدیریت مصرف انرژی توسط شرکت بانی در سطح شهرک‌ صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات و مقدورات نیز از دیگر تعهدات شرکت خدماتی در چارچوب این تفاهم نامه می باشد.

همچنین شرکت بانی برنامه ریزی خواهد کرد با توسعه همکاری‌های خود با نهادهای متولی مدیریت و توزیع انرژی در شهرک‌ صنعتی ( شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق) و در راستای توسعه راهکارها و شناسایی و معرفی نقاط ضعف و قدرت و چالش‌ها و فرصت‌های همکاری با واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی، زمینه ارائه خدمات برد-برد و بهرمندی از فرصت ایجاد شده برای تیم‌های فن‌آور حوزه بهینه‌سازی و مصرف انرژی در شهرک‌ صنعتی را در چهارچوب روش‌های جاری فراهم آورد.

همچنین بر اساس تفاهم نامه، شرکت بانی باید با برنامه ریزی لازم در جهت توسعه همکاری‌های خود با نهادهای متولی مدیریت صنایع و مدیریت تأمین و توزیع منابع انرژی و در راستای ایجاد بستری امن در خصوص همکاری و بهره‌مندی تیم‌های فن‌آور حوزه بهینه‌سازی و مصرف انرژی در شهرک‌ صنعتی از منافع حاصل، راهکارهای پیاده‌سازی اصول حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی مشترکین، زمینه‌سازی دسترسی تیم‌های فن‌آور به اطلاعات را مهیا نماید.

این شرکت باید با همکاری سایر ذی نفعان مدیریت مصرف انرژی، با برنامه ریزی و برگزاری رویدادهای مرتبط با موضوع این تفاهم‌نامه، جهت شناسایی و جذب تیم‌های فن‌آور و افراد خلاق و صاحب ایده(SEMCo.)اقدام نماید.

همچنین شرکت بانی متعهد است با ارزیابی و پذیرش تیم های علاقه‌مند و فعال معرفی شده از سوی ارکان این تفاهم‌نامه در مراحل پیش رشد و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع مربوطه جهت حمایت و در اختیار گذاردن امکانات و اطلاعات مورد نیاز در حوزه انرژی اقدام نماید و با برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری در جهت حمایت از تیمهای فن‌آور در حوزه انرژی، با همکاری و دعوت از نمایندگان و مدیران ارکان این تفاهمنامه و نیز فعالین حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر، تأمین سرمایه مورد نیاز تیم‌ها را تسهیل نماید.

شایان ذکراست که طرفین پس از امضای این تفاهم‌نامه، اقدام به معرفی نماینده مطلع و تام الاختیار جهت عضویت و حضور در جلسات کمیته فنی راهبری جهت همکاری در پیشبرد و هدایت پروژه می‌نمایند. کمیته، متشکل از نمایندگان طرفین بوده و  بررسی گزارش‌ها و شرح فعالیت‌ها و اقدامات مجریان پروژه و سایر طرفین تفاهم نامه، حمایت و مساعدت جهت رفع موانع پیش روی پروژه و تسهیلگری و انجام هرگونه اقدامی که در تسریع و پیشرفت پروژه کمک میکند، از اهم وظایف آن است.

1402/09/05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی