آمادگی تولیدکنندگان ایرانی برای افزایش صادرات کفش به کوبا/شهرک‌های صنعتی غیردولتی مصداق مشارکت مردمی

آمادگی تولیدکنندگان ایرانی برای افزایش صادرات کفش به کوبا/شهرک‌های صنعتی غیردولتی مصداق مشارکت مردمی

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پیوندهای مستحکم بین دولت‌های ایران و کوبا، از آمادگی کامل کشور برای افزایش حجم صادرات کفش به کوبا خبر داد و گفت: این اقدام نه تنها به تقویت روابط دوجانبه کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی ایجاد می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” در جریان نشست صمیمانه با کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم،  بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کوبا تأکید و از برنامه‌های آتی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های دیگر صنعتی خبر داد.

وی، افزود: ما به دنبال روش‌های نوین تأمین منابع مالی هستیم و تامین مالی زنجیره‌ای را به عنوان یکی از روش‌های کلیدی در این زمینه می‌دانیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین به نقش برجسته استان قم به عنوان یکی از مراکز عمده تولید کفش در ایران اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه، محصولات خود را به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌کنند.

مقیمی، تأکید کرد: صنعت کفش در استان قم بیش از پنج هزار شغل مستقیم و ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده و تولیدکنندگان قمی با ارائه محصولات باکیفیت و متنوع، نه تنها نیاز داخلی را تأمین می‌کنند بلکه حضور خود را در بازارهای جهانی نیز توسعه داده‌اند.

وی، در بخش دیگری بیان کرد: شهرک‌های صنعتی غیر دولتی مصداق مشارکت مردمی است، بخش دولتی و خصوصی با هم هستند و جدا از یکدیگر نیستند و بخش خصوصی را از خود می‌دانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: برای توسعه بیشتر این صنعت، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در تلاشند تا موانع موجود را برطرف و از ظرفیت‌های صادراتی به نحو احسنت استفاده کنند. این شامل بهبود فرآیندهای تولید، تقویت آموزش و مهارت‌افزایی، نوسازی فناوری تولید و دریافت حمایت‌های دولتی در زمینه‌هایی مانند بازاریابی و پذیرش هیات‌های تجاری بین‌المللی است.

1403/02/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی