کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی توسط واحدهای صنعتي کوچک و متوسط (SME) انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب با بیان این مطلب افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار كالا توسط بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعتهای مختلف صادر شده است.
به گفته او، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده است، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دنبال میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمانها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آنها را به رسمیت بشناسند.
مصاحب یادآوری کرد: این دو مدل بهعنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفتهاند و این سازمان نیز لایحهای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آنها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی، حمایت از کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.
وي ادامه داد: پس از به رسمیت شناخته شدن شرکتهای مدیریت صادرات از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده، واحدهای کوچک و متوسط نیز میتوانند به آنها اعتماد کرده و از ظرفیتهایشان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه استفاده کنند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به توسعه خوشههای کسب و کار در این سازمان يادآور شد: در این خوشهها نیز میتوان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیومهای صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامهریزی کرد.
مصاحب اظهار داشت: رقابتپذیری و توسعه بازار و بینالمللیسازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بینالملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال میشود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استاندارد سازی کنیم.
وي همچنين به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه نيز اشاره كرد و افزود: کشورهای یاد شده سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام میدهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: علاوه بر آنها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.
مصاحب در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرکها و نواحی صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالاند.
تاريخ: 1398/06/23
رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد رییس اتاق بازرگانی تبریز از نیاز صنایع آذربایجان شرقی به نیروی انسانی ماهر و کارآمد خبر داده و بر لزوم اهتمام دانشگاه های استان به تربیت این نیروها تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله […]
با رأي اعتماد مجلس شوراي اسلامي؛ سید رضا فاطمی امین ششمين وزير صنعت، معدن و تجارت شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه و در آخرين ساعات بررسي صلاحيت وزراي دولت سيزدهم، با 205 رأی موافق، 60 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع ۲86 رأی، به “سید رضا فاطمی امین” […]
پنجاه و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی و با حضور اعضای رسمی شورا و فعالان اقتصادی استان با دستور جلسه، مدیریت زنجیره تامین صنعت چرم استان، ارائه گزارش انجمن صنایع غذایی استان در خصوص مدیریت بحران برندها موضوع «آلودگی برخی از محصولات غذایی به […]
کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
دیدگاهتان را بنویسید