کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی توسط واحدهای صنعتي کوچک و متوسط (SME) انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب با بیان این مطلب افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار كالا توسط بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعتهای مختلف صادر شده است.
به گفته او، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده است، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دنبال میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمانها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آنها را به رسمیت بشناسند.
مصاحب یادآوری کرد: این دو مدل بهعنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفتهاند و این سازمان نیز لایحهای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آنها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی، حمایت از کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.
وي ادامه داد: پس از به رسمیت شناخته شدن شرکتهای مدیریت صادرات از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده، واحدهای کوچک و متوسط نیز میتوانند به آنها اعتماد کرده و از ظرفیتهایشان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه استفاده کنند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به توسعه خوشههای کسب و کار در این سازمان يادآور شد: در این خوشهها نیز میتوان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیومهای صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامهریزی کرد.
مصاحب اظهار داشت: رقابتپذیری و توسعه بازار و بینالمللیسازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بینالملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال میشود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استاندارد سازی کنیم.
وي همچنين به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه نيز اشاره كرد و افزود: کشورهای یاد شده سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام میدهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: علاوه بر آنها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.
مصاحب در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرکها و نواحی صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالاند.
تاريخ: 1398/06/23
استاندار آذربایجان شرقی: آماده مشارکت فعال در صادرات کالاهای ایرانی به بازار روسیه هستیم استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه همکاریها و سرمایهگذاریهای مشترک ایران و روسیه در مناطق آزاد دو کشور تأکید کرد و گفت: آماده تشکیل هولدینگهای صادراتی مشترک برای صادرات پایدار به بازار روسیه با نظارت و کنترل کیفی و کمی کالاهای صادراتی […]
معاون وزیر صمت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران عنوان کرد: ضرورت توسعه زیست بوم تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا/ ایجاد شهرکهای تخصصی صنعتی الگوی جهانی برای تکمیل زنجیرههای ارزش/هم افزایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تسهیل فعالیتهای صنعتی و حذف بروکراسی های اداری به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع […]
برگزاری چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز ♦️ اهم موضوعات مطروحه : 🔺 گزارش آقای حسن زاده ، رئیس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفتگوی استان از عملکرد شورای گفتگو و کندی روند اصلاح مقررات مزاحم کسب و کار و تحقق 7 درصدی پیشنهادهای در […]
کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
دیدگاهتان را بنویسید