آمادگی استان مازندران برای تامین ادوات و تجهیزات کشاورزی آفریقای جنوبی

رئیس اتاق ساری در نشست مشترک با سفیر آفریقای جنوبی تاکید کرد: مازندران ظرفیت تامین نیازمندی های آفریقای جنوبی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، ماشین آلات، و تجهیزات کشاورزی و تولید تجهیزات انرژی های تجدید پذیر را دارد.

در ادامه نشست های تعاملی جهت شناخت ظرفیت های متقابل بین تجار ایران و سایر کشورها، نشست «ویکا مازوی کومالو» سفیر آفریقای جنوبی در ایران با رئیس اتاق مازندران و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد.

سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به وجود جمعیت 600 میلیون نفری در اطراف این کشور به عنوان بازاری خوب برای تجارت ایران، اظهار داشت: لازمه دسترسی به این بازار هم شناخت ظرفیت های دو طرف است و هم اینکه در بخش تعاملات بین المللی باید فرصت همکاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید دید مازندران قادر به تامین کدام بخش از نیازهای کالایی آفریقای جنوبی است افزود: از سوی دیگر باید ببینیم که در این استان نیز چه کمبودهایی دارد که آفریقای جنوبی قادر به رفع آنهاست. شاید نخستین اقدام، انجام یک مطالعه جامع است تا ببینیم در کدام بخش ها می توانیم به یک محصول مشترک برسیم.

سفیر آفریقای جنوبی با بیان اینکه اشاره به اقتصاد پیشرفته و وجود شرکت های چند ملیتی در این کشور گفت: آفریقای جنوبی بیشترین میزان صادرات را در بخش معدنی دارد و چین، ژاپن، ایران و اروپا عمده ترین مقاصد صادراتی آن هستند.

وی با ابراز خرسندی از آمادگی دو طرف برای گسترش روابط تجاری، اظهار داشت: پس از این نشست، در سفارت و با رایزنان اقتصادی و بازرگانی نشست هایی خواهیم داشت و مسائلی که عنوان شد را بررسی می کنیم.

زمینه گسترش همکاری بین مازندران و آفریقای جنوبی فراهم شود

رئیس اتاق ساری با اشاره به صادرات و واردات سال 1400 ایران – مازندران و هفت ماهه سال 1401 از کشور آفریقای جنوبی، گفت: در شرایط فعلی این حجم مبادلات اگرچه چندان پایین نیست ولی مطمئناً قابل قبول نیست و باید زمینه گسترش همکاری ها فراهم شود.

عبداله مهاجر دارابی بیان کرد: آفریقای جنوبی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و در زمینه ادوات، ماشین آلات، و تجهیزات کشاورزی نیز نیازمندی هایی دارد که در این زمینه مازندران ظرفیت خوبی دارد. در زمینه تولید تجهیزات انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی که مدنظر آفریقای جنوبی هست، در مازندران این توانمندی وجود دارد.

رئیس اتاق ساری گفت: اتاق تجارت آفریقای جنوبی با اتاق ایران می توانند یک شورای اقتصادی را تشکیل بدهند و از این طریق، بازرگانان با یکدیگر ارتباط بگیرند

.10آذر1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی