ارزیابی جدید IMF از اقتصاد ایران؛ اصلاح رشد ۲۰۲۲ و افزایش پیش بینی رشد ۲۰۲۳

ارزیابی جدید IMF از اقتصاد ایران؛ اصلاح رشد ۲۰۲۲ و افزایش پیش بینی رشد ۲۰۲۳

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رقم رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را به ۳.۵ درصد افزایش داد و از پیش بینی رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یک بار منتشر می شود به ارزیابی از رشد اقتصادی ایران پرداخته و پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2023 رشد 2.5 درصدی را تجربه کند.

این نهاد بین المللی در گزارش جدیدش پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران را افزایش داده است. این نهاد در گزارش ماه آوریل خود رشد 2 درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری پیش بینی کرده بود که در گزارش جدید خود این رقم را 0.5 درصد افزایش داده است.

صندوق بین المللی پول همچنین رقم برآوردی خود از رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را افزایش داده است. در گزارش ماه آوریل، رشد اقتصادی ایران برای سال گذشته بر اساس برآوردی بدبینانه 2.5 درصد اعلام شده بود اما در گزارش جدید این نهاد از رشد 3.5 درصدی اقتصاد ایران طی سال گذشته خبر داده شده است.

رشد 3.5 درصدی اقتصاد ایران در سال 2022 برابر با متوسط رشد اقتصاد جهان در این سال بوده و از رشد اقتصادی کشورهای بسیاری از جمله کانادا، چین، آلمان، کره جنوبی، و آمریکا بیشتر بوده است.

۰۸ مرداد ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی