کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی توسط واحدهای صنعتي کوچک و متوسط (SME) انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب با بیان این مطلب افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 30 میلیون دلار كالا توسط بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعتهای مختلف صادر شده است.
به گفته او، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده است، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دنبال میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمانها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آنها را به رسمیت بشناسند.
مصاحب یادآوری کرد: این دو مدل بهعنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفتهاند و این سازمان نیز لایحهای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آنها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی، حمایت از کنسرسیومهای صادراتی و شرکتهای مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.
وي ادامه داد: پس از به رسمیت شناخته شدن شرکتهای مدیریت صادرات از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده، واحدهای کوچک و متوسط نیز میتوانند به آنها اعتماد کرده و از ظرفیتهایشان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه استفاده کنند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به توسعه خوشههای کسب و کار در این سازمان يادآور شد: در این خوشهها نیز میتوان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیومهای صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامهریزی کرد.
مصاحب اظهار داشت: رقابتپذیری و توسعه بازار و بینالمللیسازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بینالملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال میشود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استاندارد سازی کنیم.
وي همچنين به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه نيز اشاره كرد و افزود: کشورهای یاد شده سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام میدهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب میشود.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: علاوه بر آنها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.
مصاحب در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرکها و نواحی صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالاند.
تاريخ: 1398/06/23
علي رسولیان مسئول تدوین و اجرای پروژه تقویت خوشههای صنعتی، شبکه سازی و بههم رسانی کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط شد علیرضا رزم حسینی در حكم انتصاب علي رسوليان آورده است: نظر به ابلاغ تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تعیین وزارت صنعت، معدن و تجارت بهعنوان دستگاه مجری پروژه تقویت خوشههای […]
تحقق جهش توليد در واگذاري زمين صنعتي به سرمايه گذاران در شهركهاي صنعتي آذربايجان شرقي مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی از واگذاری 101 هکتار زمین صنعتی به سرمایهگذاران در شهرکها و نواحی صنعتی استان طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان شرقي سید مرتضی نیرومند اسکویی […]
اتاق مشترک ایران و انگلیس با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مدرسه کسبوکار پنتر و کانون کارآفرینی استان تهران در نظر دارد دوره آموزشی با عنوان «کارآفرینی مبتنی بر نوآوری» برگزار کند. این دوره در روز چهارشنبه 23 آذر از ساعت 8 الی 17 در سالن همایش امینالضرب واقع در ساختمان شماره 3 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن […]
کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی
دیدگاهتان را بنویسید