برگزاری همایش ارتقای ایمنی در کار و تولید در شهرک صنعتی شهید سلیمی

برگزاری همایش ارتقای ایمنی در کار و تولید در شهرک صنعتی شهید سلیمی

همایش ارتقای ایمنی در کار و تولید با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در شهرک صنعتی شهید سلیمی با محورهای ابعاد حقوقی و حوادث ناشی از کار و ایمنی کار با چرثقیل‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی سجاد مطلبی، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان روز پنجشنبه 27 مهر در این همایش با اشاره به آماری که بیمه تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ منتشر کرده است، اعلام کرد: تعداد ۱۸۷هزار و ۱۸۶ نفر در کشور به حادثه شغلی دچار شدند که از این آمار ۱۷۹ هزار نفر آقا و ۸۶۳ نفر خانم بودند که از این تعداد ۸۹۴۸۲ نفر مجرد و ۹۷۷۰۴ متاهل بودند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: متاسفانه ۲۳۸۲ نفر در این حادثه‌ها جان خود را از دست داده و ۱۲۴۵ از کار افتاده کلی و جزوی داریم و ۷۵۷۰ نفر هم دچار نقص عضو شده‌اند.

وی به آمار گرفته شده از سال ۱۴۰۱ اشاره کرده و گفت: تعداد حوادث شغلی ۳۸ هزار و ۷۳۴ نفر، فوتی هایی که سازمان بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده است ۴۵۵ نفر و اعلامی پزشکی قانونی ۱۹۰۰ نفر بوده که استان آذربایجان شرقی در سهم این اعداد و ارقام، ۱۸۴۵ حادثه و ۲۸ نفر فوتی است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیشترین رنج سنی که دچار حادثه می‌شوند، سن ۲۵ الی ۳۹ بوده و در شرکت‌های صنعتی ۲۵ الی ۴۹ سال است.

وی بیشترین علل وقوع حوادث مخصوصا در شهرک‌های صنعتی را بی‌احتیاطی، وسایل معیوب و عدم رعایت مقررات ایمنی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: کارگران و کارمندانی که در این واحدهای صنعتی فعالیت می‌کنند باید به آموزش و فرهنگ‌سازی خصوصا در شهرک‌های صنعتی دقت بیشتری داشته باشند.

مطلبی یاآوری کرد: طبق گزارش سازمان بین‌المللی کار، ۹۵ الی ۹۸ درصد حوادث شغلی قابل پیشگیری هستند و بیش از ۹۰ درصد حوادث شغلی به علت عدم برخورداری از آموزش‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی در پایان خواستار شد که در واحدهای صنعتی دوره‌های آموزشی به صورت روتین برگزار شود و تاکید کرد که آگاهی و آموزش کلید موفقیت و نجات از حوادث و بحران‌ها است.

1402/07/28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی