انجام مسئولیت اجتماعی باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد/ تکمیل زنجیره ارزش و توجه به آمایش سرزمینی فاکتورهای کلیدی است

انجام مسئولیت اجتماعی باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد/ تکمیل زنجیره ارزش و توجه به آمایش سرزمینی فاکتورهای کلیدی است

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در “همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت”:

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: مسئولیت اجتماعی صرفاً انجام دادن کار و وظیفه شرکتی یا سازمانی نیست بلکه فعالیتی شناختی و فرهنگی است که باید داوطلبانه و ارزش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” روز چهارشنبه در همایش ملی “مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت” با بیان این مطلب، افزود: توسعه‌یافتگی صرفاً توجه به مسایل اقتصادی نیست و توجه به مسائل اجتماعی نیز در کنار توسعه یافتگی مهم و حائز اهمیت است.

وی، با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل اجتماعی در برنامه‌های اجرائی مدیران، اضافه کرد: توجه به مسائل حوزه اجتماعی، ما را در رسیدن به شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی کمک می‌کند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: جهت‌دهی به اهداف و نظم‌دهی و انسجام‌بخشی برای اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بسیار حائزاهمیت است.

مقیمی، در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها اشاره کرد و چالش‌های عمومی شناسایی شده در سیاستگذاری مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها را تشریح کرد.

وی، با بیان اینکه توازن در برنامه‌های مسئولیت اجتماعی و نگاه ویژه به آمایش سرزمینی مهم است، تصریح کرد:  توجه به مسئولیت اجتماعی باید با خودباوری و به صورت داوطلبانه باشد و بندها و موارد قانونی برای ترغیب و توشیق افرادی جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی باید وضع شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: خلق ارزش و تکمیل زنجیره ارزش تولید نیز در حوزه ما جزو مسئولیت‌های اجتماعی است و باید برای فعالیت در محورهای نوظهور مانند همین مسئولیت‌های اجتماعی قوانین مناسب وضع شود.

مقیمی، همچنین با اشاره به رویکرد کشورهای توسعه یافته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، داوطلبانه بودن فعالیت‌ها و ارزش آفرین بودن را مورد تأکید قرار داد.

وی، همچنین گفت: مسئولیت اجتماعی صرفاً انجام دادن کار و وظیفه شرکتی یا سازمانی نیست بلکه فعالیتی شناختی و فرهنگی است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فعالیتهای مسئولیت اجتماعی باید به عنوان فعالیت سرمایه‌ای مطرح شود و تعریف استانداردهای لازم برای ارائه دستورالعمل‌ها جهت مسئولیت‌های اجتماعی توسط ISO حائز اهمیت است.

همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت سوم آبان‌ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

آگاهی بخشی و ترویج مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد فرصتی برای تعامل کنشگران مسئولیت اجتماعی، شناسایی، رصد نگرش‌ها و تجربه‌های مسئولیت اجتماعی در ایران، تولید محتوای علمی در زمیه مسئولیت اجتماعی از اهداف این همایش بوده است.

“فرشاد مقیمی” سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعت ایران،” بابک احمدی” معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، “مهدی باصولی” رییس دانشگاه علم و صنعت، “سیدمحمود رضا آقامیری” رییس دانشگاه شهید بهشتی، “مهدی طغیانی” نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون اقتصادی، “حسن مسلمی نایینی” رئیس جهاد دانشگاهی،”کمال خدایی” رئیس جهاد دانشگاهی شهیدبهشتی، “ایمان عتیقی” مدیرعامل شرکت گل گهر و “بابک دارابی”مشاور اجتماعی وزیر نفت و جمعی از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی از جمله مهمانان این همایش بودند.

همچنین پنل‌های تخصصی با موضوع “مسئولیت اجتماعی صنعت” و “مسئولیت اجتماعی دانشگاه” نیز با هدف به کارگیری هرچه بیشتر مسائل مطروحه در همایش نیز برگزار شد.

1402/08/03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی