تقویت همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط ايران و ایتالیا

تقویت همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط ايران و ایتالیا

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت كشورمان كه در رأس هیأتی به منظور بازدید از نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو و آشنایی با ظرفیت‌های موجود در این حوزه به ایتالیا سفر كرده بود، با معاون وزیر توسعه اقتصادی آن كشور ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، محسن صالحي‌نيا و آندریا چوفی در اين ديدار كه با حضور حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همراه بود، ضمن ابراز علاقه‌مندی و بررسی همکاری‌های تجاری و صنعتی دو کشور، بر اهمیت همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف صنعتی تأکید و برای گسترش آن با درنظر گرفتن منافع متقابل ابراز تمایل كردند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين در جريان اين سفر كه با هدف شناسایی بیشتر طرف‌های خارجی و دستیابی به راهکارهایی به منظور تقویت و تسهیل ارتباطات صنعتی و تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور انجام شد، با مقامات محلی استان امیلیا رومانیا، اعضای اتحادیه اتاق‌های بازرگانی، رئیس انجمن قطعه سازان ایتالیا (ANFIA) و رئیس نمایشگاه اتوپروموتک ملاقات‌های جداگانه‌ای را به‌عمل آورد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران نيز در اين سفر با همراهی تعدادی از مديران واحدهای صنعتي کشورمان با رئیس انجمن توليد كنندگان تجهيزات خودرو ايتاليا (IACA) ملاقات كردند.

توسعه روابط نمایشگاهی، تسهیل در خرید محصولات ایرانی، معرفی تولید کنندگان کشورمان به فعالان اقتصادی ایتالیا، دریافت خدمات آموزشی و مشاوره‌اي از جمله مواردی بود که در ديدار اصغر مصاحب با سِوِري مورد تأکید قرار گرفت.

در نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو (Autopromatec 2019) كه با حضور ۳۲ کشور و بیش از ۱۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط در زمینه توليد قطعات و خدمات پس از فروش خودرو در بلونیا ايتاليا برگزار شد، هيأت ايراني به سرپرستي محسن صالحي‌نيا معاون وزير صنعت، معدن و تجارت متشكل از اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، اميرحسين قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئيس و اعضای انجمن تخصصي صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، نماینده نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران و بیش از ۳۰ تولید کننده از کشور ایران حضور داشتند.

نمایشگاه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو اتوپروموتک برای اولین بار در سال ١٩٥٦ تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی در رم شکل گرفت. در سال ٢٠٠٥ وقتی که نمایشگاه اتوپروموتک بخش محصولات جدید مانند لوازم یدکی، قطعات و اجزاء و خدمات خودرو را ارائه داد، نقطه عطف این نمایشگاه با ارائه خدمات پس از فروش شکل گرفت.

این نمایشگاه در سال ٢٠١٩ میزبان Autopromotec EDU و عرصه‌ای برای بررسی دقیق‌تر بازار خدمات پس از فروش خودرو در سطح بین‌المللی است که در طي ٤ روز بیش از ٢٠ نشست در آن برگزار می‌شود و بالغ بر ١٠٠ سخنران از شرکت‌های تجاری بین‌المللی، شرکت‌هاي مشاوره و رسانه‌ها در آن سخنرانی می‌کنند.

این رویداد تمرکز خود را بر مبتکرانه ترین جنبه‌های فنآوری در صنعت خودرو که توجه خاصی به موضوع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در وسایل نقلیه دارد، قرار داده است.

بخش‌های مختلف نمایشگاه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو اتوپروموتک عبارت‌اند از: کارخانجات، تجهیزات و ابزار، کارگاه آموزشی تعمیر خودرو، تعمیر بدنه وسایل نقلیه، برقکاری وسایل نقلیه، عمده فروشی تایر خودرو، واسطه‌های فروش خودرو، بخش خدمات سرویس خودرو، کارواش و مراکز تعمیر وسایل نقلیه، و همچنین ماشین آلات، تجهیزات، مواد اولیه و محصولات فروش و تعمیر تایر، ماشین‌ها و تجهیزات لازم برای پیاده کردن موتور و تعمیر و سوار کردن مجدد، قطعات یدکی و اجزاء خودرو.

نمایشگاه دوسالانه قطعات و تجهیزات جانبی خودرو (Autopromatec 2019) از 22 لغايت 26 مي در شهر بلونیا ايتاليا برگزار شد.
شنبه ٤ خرداد ١٣٩٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی