جلب مشارکت مردم و به پای کار آوردن آنها رمز موفقیت کشور است

جلب مشارکت مردم و به پای کار آوردن آنها رمز موفقیت کشور است
رضا رحمانی در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با بیان این نکته که همانند زمان دفاع مقطعی عمل نمایم، گفت: تامین نقدینگی یکی از الزامات این جنگ است که بانک ها می بایست در تامین این نقدینگی اقدام نمایند. این مقام مسئول با بیان اینکه امروز راه پیروزی در جبهه اقتصادی، جلب مشارکت مردم و به پای کار آوردن آنها است، افزود: سنگرهای جبهه امروز، واحدهای تولیدی هستند که باید در تقویت و توانمندی آنها از هیچ کوششی دریغ ننمایم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت تامین مواد اولیه، قطعات و تجهیزات خطوط تولید را پس از تامین کالاهای اساسی اولویت خود قرار داده افزود: ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، فولاد و مس برای تامین ارز مورد نیاز تولید و صنعت کشور در نظر گرفته شده و برای استمرار فعالیت واحدهای تولیدی اختصاص می یابد.
رحمانی با تاکید بر رفع موانع تولید گفت: توقع ما از شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی به خاطر ظرفیت های انسانی ، اقتصادی، صنعتی، و موقعیت استراتژیک این است که علاوه بر حل مسائل و مشکلات خود اقدامات اساسی به واسطه ظرفیت خود در راستای حمایت و پشتیبانی از سایر استانهای منطقه در جنگ اقتصادی را انجام نمایند.
وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر این موضوع که اولویت اول دشمن در جنگ اقتصادی اعمال تحریم بر علیه صنعت و تولید کشور است افزود: دشمن با سخت کردن شرایط فعالیت واحد های تولیدی و تسهیل تجارت کالاهای لوکس در صدد خالی کردن خزانه و افزایش فاصله طبقاتی در کشور بوده و هست. وی در مواجه با دشمن تاکید نمود: برای مقابله با دشمن، نیازمند روحیه جهادی زمان دفاع مقدس هستیم تا بتوانیم در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «امروز مسئله تولید و حفظ حیات کارخانه ها و اشتغال جهاد است»، گفت: حفظ و تثبیت اشتغال اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
رحمانی با یادآوری این موضوع که در زمینه مواد اولیه شیمیایی، مس و آلومنیوم بیش از نیاز کشور تولید داریم، افزود: مس، آلومینا و خودرو از ظرفیت های بالقوه استان آذربایجان شرقی است که برای راه اندازی صنایع پایین دستی مس و آلومینا اقدامات موثری صورت گرفته است و راه اندازی شهرکهای تخصصی مس و آلومینا به منظور تکمیل اقدامات صورت گرفته می بایست ایجاد گردد. وی در زمینه خودرو گفت:  بسیاری از زیر ساخت های خودرو همچون خطوط تولید در استان راه اندازی شده که امیدواریم با اقدامات تکمیلی استان را در صنعت خودور سازی به یکی از قطب های مطرح کشور با توجه به ظرفیت استان در این صنعت و صنایع وابسته به آن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی