دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانشجویان رشته مدیریت دولتی دانشگاه امام صادق(ع) روز شنبه با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با “فرشاد مقیمی” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان دیدار و گفتگو داشتند.

دانشجویان در این برنامه با اهم اقدامات  و شرح وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آشنا شدند و مدیران سازمان نیز ضمن تشریح وظایف و فعالیت‌های سازمان به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

معاون وزیر صمت در این دیدار، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان متبوع خود برشمرد و گفت: به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم، مفهوم زنجیره ارزش موضوعی کلی است که از صنعت پیشران تا پایین ترین رده تأمین را شامل می‌شود.

“فرشاد مقیمی” با اشاره به برنامه توسعه خوشه ای، افزود: 505 خوشه شناسایی شده است، 234 خوشه امکان‌سنجی شده، 54 پروژه توسعه خوشه ای در حال اجراء است و 129 پروژه توسعه خوشه‌ای خاتمه یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوشه‌های صنعتی به خوشه مبلمان عطاءآباد(استان گلستان) و خوشه سفال لالجین(استان همدان) به عنوان دو نمونه موفق اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا با توانمندی‌های فعالان این خوشه‌ها بیشتر آشنا شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تأمین برق پایدار با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و نوسازی و بهسازی صنایع را به عنوان دیگر راهبردها و اولویت‌های سازمان متبوع خود به دانشجویان معرفی کرد.

در این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برنامه ریزی شده بود پرسش‌هایی درباره امکان سنجی و مکان یابی ایجاد شهرک‌های صنعتی، روش‌های جذب سرمایه گذاری، توازن صنعتی، شهرک‌های فناوری و…… از سوی دانشجویان  مطرح شد.

1402/10/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی