ساختمان کسب و کار شهرکهای صنعتی راه اندازی میشود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی گفت: برای تکمیل این ساختمان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال ‏منابع از محل سفر رئیس جمهور اختصاص یافته تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه به نفع کارآفرینان و شاغلان ‏در واحد‌های صنعتی و تولیدی باشیم‎.
‎وی به صدور مجوز احداث شهرک‌های غیردولتی اشاره کرد و گفت: صدور مجوز شهرک‌های غیردولتی پس از احراز ‏شرایط اولیه و تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، با تامین زمین و زیرساخت‌ها امکان‌پذیر است‎.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک‌های غیردولتی که دارای جواز تاسیس باشند، می‌توانند از خدمات متنوع و زیرساختی ‏نیز بهره‌مند شوند، افزود: شهرک‌های ‏صنعتی کوثر، گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین‌شهر، هشتجین، نوجه‌ده، روح کندی، شکرآب و پارس‌آباد جزو شهرک‌ها و نواحی صنعتی محروم و کمتر توسعه یافته است و در این مناطق با هدف حمایت از حضور سرمایه‌گذاران تا ۵۰ درصد از قیمت حق بهره‌برداری از زمین ‏تخفیف به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود‎. ‎‎علایی همچنین به احداث پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و گفت: برای این طرح نیز اعتباری بالغ ‏بر هزار میلیارد ریال هزینه شده تا منابع برق برای تامین انرژی مورد نیاز واحد‌های صنعتی پایدار شود.
‎وی اظهار کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز با اعتباری بالغ بر ‏‏۷۰۰ میلیارد ریال با هدف تصفیه پساب خروجی واحد‌های تولیدی اجرایی و عملیاتی شده است‎.‎ مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه طراحی و اجرای شبکه برق ۲۰ کیلوولت و خط ۲ مداره فاز ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل با اعتباری ‏بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: در شهرک شماره ۲ اردبیل و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرای شبکه توزیع آب فاز ۶۰ هکتاری ‏را نیز شاهد هستیم‎.
‎ علایی همچنین گفت: تکمیل طرح آبرسانی به ناحیه صنعتی پارس‌آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و جدول‌گذاری ‏و آسفالت‌ریزی معابر ناحیه صنعتی پارس‌آباد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اجرایی شده است‎.‎وی از اجرای شبکه روشنایی نواحی صنعتی مشگین‌شهر و رضی و اجرای مخزن زمینی ۵۰۰ متر مکعبی ناحیه صنعتی ‏رضی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی اصلاندوز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آغاز شده است‎. ‎
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: ایجاد شهرک فناوری، شهرک انرژی خورشیدی، شهرک صنعتی ‏برزند گرمی، ناحیه صنعتی لاهرود، ناحیه صنعتی حیل آباد هیر و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیر و رضی جزو ‏برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است.

۷ مرداد ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی