ضرورت توسعه زیست بوم تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا

ضرورت توسعه زیست بوم تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا
معاون وزیر صمت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران عنوان کرد:

ضرورت توسعه زیست بوم تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا/ ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعتی الگوی جهانی برای تکمیل زنجیره‌های ارزش/هم افزایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تسهیل فعالیتهای صنعتی و حذف بروکراسی های اداری

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران با تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی، افزود: تولید کنندگان بیشترین نقش را در توسعه اقتصادی دارند و نیازهای جامعه را به خصوص در شرایط سخت تحریم توانستند تامین نمایند.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از استاندار تهران به خاطر حمایت‌هایش از حوزه صنعت، اضافه کرد: با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارتباط و تعامل بسیار خوبی داریم، رئیس این کمیسیون خود از پرچمداران مبارزه با بروکراسی اداری برای تسهیل فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: با همین تعامل و همکاری خوبی که در استان تهران وجود دارد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است که در این راستا طی دو سال گذشته بیش از هزار هکتار زمین برای توسعه صنعت در این استان فراهم آمده است.

 رسولیان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین زیرساخت‌ها تصریح کرد: نزدیک به ۴ پست بزرگ برق در استان ایجاد شده است و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان طی دوساله اخیر هزینه شده است.

 وی، در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی الگوی نوین و موفقی برای تکمیل زنجیره ارزش است، شهرک‌های تخصصی را به عنوان الگوی جهانی در قالب زنجیره‌ها جلو می‌بریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش را به صورت جدی پیگیری می‌نماییم، اظهار کرد:   موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، فناوری‌های نوین، انقلاب چهارم صنعتی و… مسیری است که صنعت ما را در آینده رقابت‌پذیر می‌نماید و به مسیر توسعه صنعتی بنگاه‌ها کمک می‌کند.

رسولیان، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زیست بوم حوزه تولید با مدل‌های جدید و روز دنیا باید همراه باشد، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد شهرک‌های فناوری که ۴۰ شهرک فناوری جدید را از دولت مصوبه گرفته‌ایم، به سمت صنعت فناورانه و نوآورانه گام برداریم.

وی، در خصوص دیگر مدل‌های توسعه صنعتی به خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد:  ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور مطالعه شده است و حدود ۱۲۸ خوشه اجرا شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: فصل بسیار خوبی در برنامه هفتم توسعه برای خوشه‌ها در حال رقم خوردن است تا خوشه‌های صنعتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای شکل بگیرند.

رسولیان، همچنین تصریح کرد: به صورت همزمان رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌ها و کمک به عارضه یابی آنها در دستور کار است، از سوی دیگر بازاریابی و برندینگ فصل جدید و راهکاری متفاوت برای توسعه صنعتی است که مجموعه این اقدامات در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.

استاندار تهران نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم ضمن گلایه از بروکراسی‌های زاید اداری اظهار کرد: هم افزایی و تعامل بین بخشی برای حذف و کاهش این بروکراسی ضرورت دارد.

“علیرضا فخاری” با بیان اینکه ۴۷ درصد از صنعت کشور در استان تهران است، افزود: سهم استان تهران در GDP حدود  ۲۴ درصد است و این ظرفیت مهمی و نقطه عطفی برای تصمیم گیری‌های اساسی است.

 وی، ساماندهی لکه‌های صنعتی را از موضوعات بسیار مهم این استان دانست و ادامه داد: در سلسله برنامه‌های دوشنبه‌های صنعتی با تولید کنندگان، انجمن‌ها،تشکلها و فعالان اقتصادی دیدار می‌کنیم و از نزدیک در جریان مهم‌ترین مسائل و مشکلات آنها قرار می‌گیریم.

در پایان این مراسم  از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان تهران نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل به عمل آمد.

در این راستا، از 41 واحد صنعتی و معدنی شامل 29 واحد صنعتی، 3 بهره بردار نمونه معدنی، یک مکتشف نمونه معدنی، یک شهرک صنعتی نمونه، یک طرح نمونه صنعتی، 3 واحد صنایع معدنی، 3 پیشکسوت نمونه صنعتی، تقدیر و به آنها لوح و تندیس اهدا شد.

“علی رسولیان” معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “سید محمد مهدی برادران” معاون صنایع عمومی وزارت صمت، “اکبری تالار پشتی” رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، “علیرضا فخاری” استاندار تهران، “سعید صادقی” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، “محمود سیجانی” مدیر کل صمت استان تهران، روسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی، معدنی و تجاری در کنار فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

شایان ذکراست این همایش به مناسبت روز صنعت ومعدن به صورت ملی و استانی هرساله برگزار می گردد که امسال نیز روز 10 تیرماه با حضور رئیس جمهور در محل سالن سران اجلاس برگزار و در استان تهران نیز امروز اجرا شد.

1402/04/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی