فعالیت ۱۴ تجمع کسب و کار و 100 هزار واحد تولید چوب و مبلمان در کشور

فعالیت ۱۴ تجمع کسب و کار و 100 هزار واحد تولید چوب و مبلمان در کشور

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: ۱۴ تجمع کسب و کار و ۱۰۰ هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک در صنعت چوب و صنایع وابسته فعال است و ۱۰ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “طهمورث لاهوتی اشکوری” روز سه‌شنبه در نهمین همایش صنعت چوب و ام‌دی‌اف قم، افزود: شکل‌گیری خوشه‌های تخصصی صنعتی در کشور طی سال‌های گذشته زمینه توسعه و رونق صنایع کوچک را فراهم کرده‌است.

وی، با بیان اینکه قم یکی از قطب‌های اصلی در تولید صنایع مربوط به چوب است، خاطرنشان کرد: پس از تحریم‌های اعمالی دشمنان طی سال‌های گذشته بسیاری از بازارهای قبلی از دست‌رفته و هم‌اینک باید به دنبال بازارهای جدید صادراتی باشیم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با بیان اینکه برای توسعه صادرات به‌خصوص در حوزه صنعت چوب و مبلمان باید به دنبال کارگروه‌های گروهی باشیم، گفت: در حال حاضر سهم این صنعت در سبد صادراتی کشور کمتر از یک درصد است، درحالی‌که ظرفیت واقعی آن بسیار بیشتر از مقدار ناچیز کنونی است. به دنبال بازارهای جدید برای این صنعت باید باشیم و برای اینکه این اتفاق رقم بخورد باید به دنبال اقدامات جمعی برویم.

 لاهوتی، کنسرسیومی صادراتی را راهکاری مهم برای ارتقای شاخص‌های صادرتی دانست و ادامه داد: آمادگی داریم در بخش ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی در بازارهای هدف در زمینه مبلمان و صنایع چوبی همکاری کنیم.

۱۰۰ هزار واحد تولید چوب و مبلمان در کشور فعال است

وی، برندسازی را نیاز مهم صنعت چوب و مبلمان یاد کرد و افزود: توسعه بازارهای صادراتی مهمترین راهکار در بهبود مشکلات نقدینگی فعالان صنعت چوب و سایر صنایع وابسته است.

وی، تأمین مالی زنجیره‌ای را الگوی مطلوب حل مشکلات مالی صنعت چوب و مبلمان نام برد و گفت: با استفاده از این مدل تأمین مالی، هزینه تولید تا ۳۰ درصد کاهش و رقابت‌پذیری آن‌ها در بازارهای بین‌المللی تقویت خواهد شد و آمادگی داریم در زمینه پیاده سازی و عملیاتی‌شدن  آن در بخش مبلمان و صنایع چوبی فعالیت کنیم.

ایجاد ۱۰ هزار شغل در صنعت پوشاک قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه ابراز داشت: مجموعه مدیریت استان با حضور میدانی مستمر در واحدهای تولیدی، از فعالان تولید و اشتغال در عرصه‌های مختلف تسهیلات، مالیات، تعرفه‌ها و غیره حمایت می‌کند.

“اکبر غلامیان” با تاکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های مغفول و پنهان قم، گفت: با عبور از کارهای پراکنده و تشکیل کنسرسیوم‌ها، می‌توانیم همان موفقیت‌هایی که در صنعت کفش کسب کردیم در حوزه چوب و صنایع وابسته هم رقم بزنیم.

وی کفش، فرش و چوب و مبلمان را سه صنعت دارای مزیت قم نام برد و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این استان باید زمینه تشکیل کنسرسیوم‌ در بین این واحدهای صنفی را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، گفت: صنعت پوشاک با ایجاد ۱۰ هزار شغل یکی از صنایع برتر قم است که برای رونق آن، احداث مجتمع تخصصی پوشاک در شهرستان کهک در حال احداث است.

شایان ذکر است، در بخش پایانی این همایش که در‌ آن وحید آشتیانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، جمعی از مسئولان اداری استانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز حضور داشتند، از شماری از پیشکسوتان و منتخبین صنعت چوب و مبلمان قم، تجلیل شد.

۴۰۰۰ واحد تولیدی و  ۲۰هزار شاغل در صنعت چوب و مبل استان قم فعالیت دارند. به صورت کلی در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

1402/12/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی