۳۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت

۳۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیر فعال با رفع مشکلات خود در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه همزمان با افتتاح چند طرح صنعتی در استان قزوین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سیاست ما در وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است، افزود: اولویت‌های کاری این سازمان راه اندازی واحدهای راکد، رساندن واحدها به حداکثر ظرفیت تولیدی خود و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه نوسازی واحدهای صنعتی است.

به گفته وی،‌ هم اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که در سال جاری ۲۹۴ واحد غیرفعال در این نواحی به بهره‌برداری رسیدند.

مقیمی تاکید کرد: متاسفانه برخی از صاحبان صنایع تمایلی برای احیای مجدد واحدهای خود ندارند و چرخه عمر صنعت، محصول یا تکنولوژی برخی از واحدها هم به پایان رسیده و در این رابطه بایستی روش‌ها و مکانیزم‌هایی را در نظر گرفت تا آنها نیز به چرخه تولید بازگردند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: همچنین برخی از واحدهای صنعتی فعال هم به نوسازی و بازسازی نیاز دارند که اگر این مساله به موقع انجام شود در جلوگیری از توقف فعالیت های آنها موثر خواهد بود که در این زمینه هم برنامه‌ای در حال تنظیم است که به زودی اعلام می‌شود.

مقیمی با اشاره به برنامه های هفته دولت، افزود: ۲۹۲ طرح و واحد صنعتی کشور در این ایام به بهره‌برداری می رسند و عملیات اجرایی بیش از ۲۵۰ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی، با اشاره به فعالیت ۱۷۷ نیروگاه کوچک مقیاس در سطح شهرک های صنعتی کشور،‌ خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی کشور تولید می شود و در این رابطه وزیر صمت پیشنهادی به رییس جمهور ارسال کرده اند که اگر مجوزهایی اعطا شود مجموعه صنعت این آمادگی را دارد تا در زمینه تولید برق سرمایه‌گذاری کند و در این رابطه طی روزهای گذشته شاهد افتتاح چند پروژه بزرگ در این بخش نیز بودیم.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به رویکرد این سازمان در کاهش و بهینه‌سازی مصرف برق، یادآور شد: نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی در بهینه‌سازی مصرف برق تاثیر بسزایی دارد.

مقیمی، با اشاره به فعالیت ۸۶۰ شهرک صنعتی در کشور، تصریح کرد: در این شهرک‌ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند و این در حالی است که سرمایه گذاری های خارجی قابل توجهی نیز در این حوزه صورت گرفته است.

وی، اولویت اصلی سازمان صنایع کوچک را توسعه شهرک‌های موجود، کیفی‌سازی آنها و افزایش ارایه کیفیت خدمات دانست و افزود: اگر در جایی هم برای توسعه شهرک‌های جدید تقاضا برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، پیگیری می‌کنیم.

1402/06/02 –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی