ایران کشور فرصت‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری که درهاي آن به‌روی سرمایه‌گذاران باز است

ایران کشور فرصت‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری که درهاي آن به‌روی  سرمایه‌گذاران باز است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شانزدهمین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی اعلام كرد:

ایران کشور فرصت‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری است و درهاي آن به‌روی همه سرمایه‌گذاران باز است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 34 عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی با تولید 29 درصد GDP و دارا بودن 56 درصد از جمعیت جهان، بالاترین توان تولیدی، تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جهان را در اختيار دارند.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، محسن صالحي‌نيا صبح امروز (پنج‌شنبه) با بيان اين مطلب در نشست تجاري شانزدهمین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در دوحه پایتخت قطر اظهار داشت: در دنیای امروز با تنش‌ها و منازعات فراگیر موجود، وجود چنین مجمعی بر پایه گفت‌وگو و تعامل انسانی و احترام به قوانین بین‌المللی نویدبخش تقویت هنر هم‌گرایی در میان کشورهای آسیایی است که مایه مباهات و تفاخر در این قاره کهن می‌باشد.

وي افزود: در این راستا و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند کشورهای آسیایی، جمهوري اسلامي ایران به‌عنوان کشوری صلح طلب به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی در تمامی زمینه‌های انتقال فنآوري، توسعه آموزش، انرژی، گردشگری، صنایع، معادن، زیرساخت‌هاي ارتباطی، دارو درمان و … می‌باشد.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با اشاره به اين‌كه رشد و بالندگی ملل جهان از مسیر همکاری و مشارکت همه کشورها در جهت ایجاد نظم بین‌المللی حافظ حقوق ملت‌ها و احترام متقابل محقق می‌شود، اضافه كرد: امروز ایران به شهادت سازمان‌های بین‌المللی به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نموده ولی تحت تحریم‌ قرار گرفته است!

صالحي‌نيا ادامه داد: ما از کشورهای جهان انتظار داریم که در جهت خنثی سازی اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران، نقشی فعال‌تر از گذشته ایفا کنند؛ چرا كه ادامه این وضعیت، در نهایت همه را دچار مشکل یکجانبه گرایی و زیاده طلبی زورگویان خواهد نمود و فقط به ایران ختم نخواهد شد!

وي با بيان اين‌كه ما با آمادگی کامل و مصرانه از تجدید و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و تولیدات مشترک در ایران استقبال می‌کنیم، خاطرنشان كرد: بستر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های تجارت، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات از هر نظر آماده است و ایران کشور فرصت‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری است که درهاي آن به‌روی همه سرمایه‌گذاران باز است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه آسیا شریک اول تجاری و سرمایه‌گذاری ایران است و بیش از 90 درصد صادرات و 60 درصد واردات ایران با کشورهای آسیایی انجام می‌گیرد، گفت: خوشبختانه مؤسسات تجاری و بازرگانان بخش خصوصی کشورمان که نیروهای رشد و توسعه اقتصادی ایران محسوب می‌شوند، آمادگی همکاری با تجار و سرمایه‌گذاران خارجی را دارند و از این همکاری‌ها استقبال می‌کنند.

صالحي‌نيا افزود: جمهوري اسلامي ایران در بیشتر بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات فنآورانه در رده‌های بالا در آسیا و جهان قرار می‌گیرد. ایران دارای بیشترین منابع انرژی نفت و گاز جهان است. بیش از 7 درصد منابع معدنی جهان را دارد و بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را تولید می‌کند.

وي اضافه كرد: با وجود تحریم‌های چهل ساله، ایران امروز صنعتی‌ترین کشور منطقه است و علاوه بر تأمین امنیت انرژی کشورهای دوست، منبع تأمین محصولات صنعتي و معدنی متنوعی است که به اقصي نقاط جهان صادر می‌شود.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران تصريح كرد: جمهوري اسلامي ایران از فعالیت‌های مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی که تلاش می‌کند از طریق منطقه گرایی به همگرایی بیش از پیش کشورهای آسیایی دست یابد و تلاش دارد گسترش صلح و دوستی را تقویت کند، قاطعانه حمایت می‌کند.

صالحي‌نيا در پايان ابراز امیدواری كرد نشست تجاری اعضای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی گامی مؤثر و فصل تازه‌ای برای ارتقاء همگرایی اقتصادی و تقویت همکاری‌های فی‌مابین اعضاء باشد.

نشست تجاري شانزدهمین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی صبح امروز پنج‌شنبه با حضور محسن صالحي‌نيا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماينده تام الاختيار جمهوري اسلامي ایران در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نيز صبح روز گذشته در آيين گشايش شانزدهمین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی سخنراني و بر تأسیس “مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس” كه مدت‌ها قبل پيشنهاد آن را داده بود، تأكيد كرد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) سال 2002 با حضور وزرای امور خارجه 18 کشور آسیایی در تایلند تأسیس شد و هم اکنون 34 کشور جمهوری اسلامی ایران، تایلند، چین، اندونزی، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، میانمار، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، کامبوج، برونئی، مغولستان، بوتان، هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، عربستان، کویت، قطر، عمان، امارات متحده عربی، افغانستان و بحرین و ترکیه عضو این سازمان هستند.

ارتقاء همگرايی بین کشورهای آسیایی، گسترش بازار تجارت و مالی در آسیا، تبدیل قاره آسیا به جامعه آسیایی و شریکی توانمند برای تعامل با دیگر نقاط جهان و انتقال آسیا از یک قاره به یک بازیگر تأثیرگذار در معادلات جهانی، از مهمترين اهداف تشكيل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی است.
پنج شنبه ١٢ ارديبهشت ١٣٩٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی