افتتاح 4 طرح عمرانی در شهرک صنعتی یزدمهر با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران/ دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی مهریز

افتتاح 4 طرح عمرانی در شهرک صنعتی یزدمهر با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران/ دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی مهریز

با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران چهار طرح عمرانی با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی یزدمهر شهرستان مهریز استان یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این طرح‌ها شامل اجرای ۳۶ کیلومتر شبکه توزیع برق و روشنایی معابر با صرف ۵۲۰ میلیارد ریال، اجرای ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع آب با ۱۱۲ میلیارد ریال، اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز با ۷۰ میلیارد ریال و اجرای ۱۰.۵ کیلومتر اجرای آسفالت معابر با بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال باعتبار به بهره برداری رسید.

فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پس از افتتاح این طرح‌ها، از سه طرح صنعتی دانش بنیان در شهرک صنعتی شهرستان مهریز بازدید و با حضور جمعی از مسئولان محلی مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی منطقه را بررسی کرد.

در شهرستان مهریز شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت ۱۹۶ هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با پنج هزار نفر اشتغال فعال است.

سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است که افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و حدود هزار نوع محصول در این واحدها تولید و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، به ۹۳ کشور صادر می شود.

۷۱۷ واحد دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت دارند

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین روز یکشنبه در سفر به مهریز یزد در جمع صاحبان شرکت‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان، افزود: در نیمه اول امسال از مجموع یک هزار و ۸۰۰ قراردادی که با شهرک‌های صنعتی ایران بسته شده ۵۰ قرارداد مربوط به شرکت‌های دانش بنیان است.

مقیمی با بیان اینکه در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه خدمات در حوزه سخت افزاری، پیش پرداخت برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۰ درصد کاهش یافته است ادامه داد: اقساط پرداخت حق بهره برداری نیز از ۳۶ تا ۴۲ ماه افزایش پیدا کرده که در سایر صنایع این عدد متفاوت است.

وی، بیان کرد: اگر یک واحد دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی در بازه و برنامه زمانبندی تعیین شده بتواند طرح را به پایان برساند ۱۰ درصد از اقساط باقی مانده به عنوان مشوق در نظر گرفته می‌شود و چنانچه طرح را زودتر از موعد و برنامه زمانبندی به پایان برساند ۳۰ درصد از اقساط باقی مانده به عنوان مشوق در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در خصوص کمک‌های حوزه نرم افزاری تصریح کرد: در این راستا فن بازارهایی ایجاد شده که تا به امروز توانسته اند ۲ هزار و ۱۳ نیاز فناورانه را در داخل شهرک‌های صنعتی شناسایی کنند که از این میزان ۵۵۰ مورد از این نیازها از طریق شرکت‌های دانش بنیان رفع شده است.

مقیمی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیازمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان را توزیع محصولات در بازار ذکر کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید مطمئن شوند، بابت محصولی که تولید می‌کنند یا سرمایه‌گذاری در دانش و فناوری می‌تواند در انتها بازگشت سرمایه داشته باشند که این موضوع به نیاز کشور هم بر می‌گردد.

وی، افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در راستای سیاست‌های کلانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت سیزدهم دنبال می‌کنند، در حوزه فعالیت‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان اخیرا یک بسته حمایتی توسط وزارتخانه رونمایی شده که بخشی از خدمات آن مربوط به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

گفتنی است که هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان یزد وجود دارد و یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد ؛ ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

1402/07/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی