ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع با تمرکز بر کاهش ناترازی انرژی/ تغییر نگرش در صنعت و حرکت به سمت نوآوری‌های فناورانه با مشارکت مردم

ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع با تمرکز بر کاهش ناترازی انرژی/ تغییر نگرش در صنعت و حرکت به سمت نوآوری‌های فناورانه با مشارکت مردم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، بر لزوم تغییر نگرش در صنعت و حرکت به سمت فعالیت‌هایی با ارزش افزوده بالاتر و نوآوری‌های فناورانه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، جلسه‌ تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با حضور اصحاب صنعت و مقامات بلندپایه دولتی در شهرک‌های صنعتی استان قم برگزار شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،در این جلسه از تلاش‌ها و دستاوردهای روح الله ابراهیمی، مدیر عامل سابق، قدردانی کرد و برای وحید آشتیانی، مدیر عامل جدید، آرزوی موفقیت نمود.

فرشاد مقیمی در ادامه به موضوع نوسازی و بازسازی صنایع با تمرکز بر کاهش ناترازی انرژی، به ویژه در بخش برق پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که بهبود بهره‌وری انرژی می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری صنایع در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند.

وی، با تأکید بر اینکه کاهش ناترازی انرژی، به ویژه در حوزه برق، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صنعتی کشور است، بر اهمیت بهبود بهره‌وری انرژی به عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی برای افزایش توان رقابتی صنایع در بازارهای داخلی و بین‌المللی تأکید کرد.

معاون وزیر صمت در ادامه افزود: طراحی و ماشین‌سازی نه تنها باید به عنوان شاکله اصلی صنعت کشور مورد توجه قرار گیرد، بلکه باید به عنوان محرک‌های اصلی نوآوری و پیشرفت فناوری در عرصه صنعتی به شمار آید.

 مقیمی، با اشاره به اینکه مونتاژ در مقایسه با طراحی و ماشین‌سازی، رویکردی منسوخ و کم‌بازده است، بر لزوم تغییر نگرش در صنعت و حرکت به سمت فعالیت‌هایی با ارزش افزوده بالاتر و نوآوری‌های فناورانه تأکید کرد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت نوآوری و مشارکت مردمی در توسعه صنعتی اشاره کرد و برنامه‌های دولت برای تحقق این هدف را مورد بررسی قرار داد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بیان کرد: نوسازی و بازسازی صنایع با هدف کاهش ناترازی انرژی، به ویژه در بخش برق، نه تنها به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و توسعه پایدار اقتصادی خواهد بود.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت تأمین مالی در صنعت اشاره کرد و از تجربیات گذشته در تأمین مالی بانکی و رویکردهای جدید دولت مانند تأمین مالی زنجیره‌ای و تمرکز بر خوشه‌های صنعتی و بسترهای مناسب سخن گفت.

وی افزود: این رویکردها می‌تواند به تسهیل فرآیندهای تولید و افزایش توان رقابتی کمک شایانی کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بر اهمیت حضور مردم در صنعت تأکید کرد و گفت: دولت به دنبال توسعه مدل‌های مشارکتی در تأمین برق، آب و سایر حوزه‌ها است، برنامه‌ها و مصوباتی در این زمینه وجود دارد که به زودی ابلاغ خواهد شد و این اقدامات می‌تواند به تحقق اهداف بلندمدت کشور در زمینه توسعه پایدار کمک کنند.

1403/02/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی