برگزاری سی و ششمین دوره آموزشی عاملین توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور

برگزاری سی و ششمین دوره آموزشی عاملین توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور

سی و ششمین دوره آموزشی عاملین توسعه خوشه های کسب و کار کشور به همت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.سی و ششمین دوره آموزشی عاملین توسعه خوشه های کسب و کار کشور به همت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این دوره آموزشی از چهاردهم تا بیستم بهمن ماه به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به مدت یک هفته برگزار شد.

در این دوره “طهمورث لاهوتی اشکوری” معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و “محمد ایری” سرپرست معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی تهران حضور داتشند و به بیان مهمترین موضوعات تخصصی در زمینه توسعه خوشه‌های کسب و کار پرداختند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در روز افتتاحیه این دوره با اشاره به حمایت‌ها و فعالیتهای نرم افزاری سازمان از واحدهای صنعتی به ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط گفت: صنایع کوچک و متوسط به دلیل ساختار و ماهیت خود نیاز به استفاده از ظرفیت مشاوران و ارائه دهندگان خدمات کسب و کار دارند و یک مشاور کسب و کار متخصص می تواند نقش کمک کننده برای آنها داشته باشد.

“طهمورث لاهوتی اشکوری” با تأکید بر مدل مداخله سازمان در توسعه کسب و کارها به صورت غیرمستقیم و به عنوان نهاد تسهیلگر، به برگزاری دوره‌های عاملیت خوشه‌های کسب و کار به عنوان یکی از دوره‌های تخصصی توانمندسازی مشاوران و ماهیت متفاوت آن با سایر دوره های آموزشی اشاره کرد.

 وی افزود: مشاوران آموزش دیده در این دوره‌ها بر اساس محتوای آموزش ارائه شده در این دوره، پس از طی مراحل مطابق آیین نامه توسعه خوشه‌های کسب و کار به عنوان عاملین توسعه خوشه به مدت سه تا پنج سال از نزدیک با ذی‌نفعان و بنگاه‌های عضو خوشه‌های شناسایی شده در تماس و تعامل قرار می‌گیرند و در جهت توسعه آن خوشه یا شبکه فعالیت می‌کنند.

برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار مبتنی بر تجارب بین المللی موجود در حوزه توسعه خوشه‌های کسب‌وکار از جمله تجربه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) و همچنین تجربه بومی پذیرفته شده در کشور که با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی بیش از یک دهه گذشته در حال اجراست.

تاکنون 505 خوشه کسب و کار در کشور شناسایی شده، 239 مطالعه امکانسنجی پروژه توسعه خوشه ای انجام شده و بر اساس آن 131 پروژه توسعه خوشه‌ای در مدت زمانی بین سه تا پنج سال به اجرا درآمده و خاتمه یافته است.

1402/11/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی