تعمیق روابط اقتصادی با کوبا از طریق ورود شرکت‌های توانمند ایرانی به بازار این کشور

تعمیق روابط اقتصادی با کوبا از طریق ورود شرکت‌های توانمند ایرانی به بازار این کشور

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی نشست مشترک با معاون اول وزیر ارتباطات کوبا ضمن تاکید بر عملیاتی شدن توافقات دو کشور بر آمادگی واحدهای تولیدی توانمند ایرانی جهت تامین بخشی از نیازهای صنعتی و توسعه اقتصادی کشور کوبا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” در این نشست که اعضای گروه مشترک همکاری‌های ایران و کوبا حضور داشتند، با بیان اینکه در سفر مقامات دوکشور، توافقات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: کشور ما عزم بسیار جدی برای اجرایی شدن هرچه سریعتر موارد مورد توافق دارد.

وی افزود: از مقامات کوبایی می‌خواهیم نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را اعلام کند تا بتوانیم برای حضور و فعالیت شرکت‌های توانمند ایرانی در این حوزه بر اساس این نیازها برنامه‌ریزی مناسبی صورت دهیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در زمینه صنایع مختلف، اضافه کرد: ما آمادگی داریم با همکاری سازمان توسعه تجارت، زمینه حضور شرکت‌های ایرانی بیشتری را در نمایشگاه سال 2024 کوبا بر اساس نیازمندی‌های آن کشور فراهم کنیم.

مقیمی، تصریح کرد: از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مشترک با کشور کوبا استقبال می‌کنیم و امیدواریم این رویدادها منجر به قراردادهای اجرایی شود.

مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران نیز ضمن آمادگی برای تسهیل ارتباط گیری شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی دو کشور بر گسترش فعالیت‌ها برای تعمیق مراودات اقتصادی، تأکید کرد.

“احمد فیروزی” افزود: در این راستا دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در سال ۱۴۰۳ با هدف افزایش مبادلات تجاری رویدادهای تجاری متنوع از جمله تبادل هیأت‌های تجاری، نشست‌های B۲ و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بازار هدف را در دستور کار قرار داده است.

معاون اول وزیر ارتباطات کوبا نیز در این نشست، گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران می‌خواهیم زمینه حضور شرکت‌های توانمند این کشور را در بخش‌های مختلف مورد نیاز کوبا فراهم کند.

“گونزالس ویدال” با بیان اینکه برای هاوانا توسعه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها حائز اهمیت است، تاکید کرد: با توجه به تجربیات و توانمندی‌های تهران در حوزه‌های مختلف ، توسعه روابط دو کشور در این حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و کشور کوبا مشتاقانه منتظر حضور شرکت‌های ایرانی برای توسعه اقتصادی و ارتباطات در این کشور است.

وی افزود: از حضور و نقش آفرینی شرکت‌های توانمند ایرانی در احیاء و تقویت واحدهای تولیدی قدیمی کشور کوبا استقبال می‌کنیم.

معاون اول وزیرارتباطات کوبا با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در کشور کوبا، خواستار حضور پر رنگ تر ایران در این رویدادها شد.

“آلبرتو گونزالس کاسالس” سفیر کشور کوبا در ایران نیز در این نشست با بیان اینکه سفر هیات گروه همکاری‌های مشترک دو کشور در تهران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است، گفت: کشور کوبا تاکید بر عملیاتی شدن توافقات مشترک در سفر مقامات دو کشور دارد و با توجه به اینکه عمده محور این توافقات اقتصادی است، خواستار این هستیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران محور کمیسیون مشترک دو کشور باشد.

1402/11/03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی