راهبرد توسعه خوشه اي، از الگوهاي موفق سازماندهي بنگاههاي کوچک و متوسط مي باشد

راهبرد توسعه خوشه اي، از الگوهاي موفق سازماندهي بنگاههاي کوچک و متوسط مي باشد

خبرگزاری آریا- بمنظورتشکیل خوشه صنعتی بومگردی و گردشگری در مازندران، جلسه ای با حضور امینی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، یاسر امینی در این جلسه گفت: راهبرد توسعه خوشه ای، از الگوهای موفق سازماندهی بنگاههای کوچک و متوسط می باشد که قریب به سه دهه بیشترین نقش را در توسعه منطقه ای کشورهای مختلف ایفا نموده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود: مدل توسعه خوشه های کسب و کار در بخشها و فعالیتهای مختلف از صنایع و کشاورزی گرفته تا زیربخشهای خدمات از جمله گردشگری، قابلیت پیاده سازی داشته و بر مبنای آن با توجه به بیش از یک دهه تجربه، شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در توسعه خوشه های کسب و کار، خوشه گردشگری و بومگردی استان بعنوان یکی از خوشه های در حال توسعه، شناسایی و شروع فعالیت و توسعه آن آغاز گردیده است.

امینی اعلام داشت: توسعه استان مازندران بر سه محور تعریف شده که توسعه صنعت و گردشگری، دو محور آن است.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران بویژه شهرکها و نواحی صنعتی دارای ظرفیتهای بی نظیری در حوزه گردشگری است تصریح کرد: توسعه خوشه گردشگری با اولویت مناطق روستایی و کمتر برخوردار، فرآیند همکاری و هم افزایی شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را افزایش داده و تعامل دوسویه خوبی را بوجود خواهد آورد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: باید با همکاری مشترک، زیرساختهای مورد نیاز جهت تقویت و توسعه گردشگری را با رویکرد بهره برداری بهینه از شهرکها و نواحی صنعتی استان فراهم کنیم.

برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به آسیب زا بودن ورود افراد غیر متخصص در حوزه گردشگری گفت: گردشگری از مسائلی است که باید بطور تخصصی به آن پرداخته شود تا ضمن برنامه ریزی هدفمند، بتوان با کار تخصصی نیز ظرفیتهای پنهان این حوزه را شناسایی و معرفی کرد.

وی با اشاره به ظرفیتهای خاص استان مازندران پخصوص در حوزه گردشگری سلامت، ایجاد دهکده های سلامت را بعنوان یکی از راهکارهای توسعه صنعت گردشگری استان برشمرد.

برزگر اظهار داشت: با راه اندازی شهرک صنایع دستی و گردشگری در استان مازندران با رویکرد سلامت محور، مشکلات بسیاری که در مسیر پیش روی سرمایه گذاران و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد مرتفع گردیده و در نتیجه، این شهرکها به یکی از جاذبه های گردشگری استان مبدل خواهند شد

 26 تير 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی