نقش صنایع کوچک در زیست بوم دانش بنیان/ لزوم توسعه صنایع کوچک و خوشه‌سازی بر اساس مزیت‌های منطقه ای و آمایش سرزمینی/ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

نقش صنایع کوچک در زیست بوم دانش بنیان/ لزوم توسعه صنایع کوچک و خوشه‌سازی بر اساس مزیت‌های منطقه ای و آمایش سرزمینی/ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وزیر صمت در جلسه با مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد:

نقش صنایع کوچک در زیست بوم دانش بنیان/ لزوم توسعه صنایع کوچک و خوشه‌سازی بر اساس مزیت‌های منطقه ای و آمایش سرزمینی/ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع کوچک در زیست بوم دانش بنیان بسیار موثر است، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارتباط شرکت‌های کوچک و متوسط و دانش بنیان را با شرکت‌های بزرگ برقرار کند و این شرکت‌ها را به هم پیوند دهد تا حلقه ارتباطی ایجاد گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، « عباس علی آبادی» عصر چهارشنبه در نشست با سرپرست، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، افزود: مهمترین کار کشور صنعتی شدن است، کشور باید صنعتی شود و الگوی صنعتی بهترین الگوی تغییر شرایط است.

توسعه صنعتی مبتنی بر طرح آمایش سرزمینی باشد

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنعتی مبتنی بر طرح آمایش سرزمینی باید باشد، اضافه کرد: توسعه صنعتی باید متناسب با مزیت‌ های نسبی منطقه‌ ایرقم بخورد و در این راستا باید پتانسیل‌ ها و ظرفیت‌ های هر منطقه به خوبی شناسایی و احصاء شود.

تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی دنبال شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تصریح کرد: باید تکمیل زنجیره ارزش را در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی دنبال نماییم و ارتباط شرکت‌ های کوچک، متوسط و دانش بنیان با شرکت‌ های بزرگ باید برقرار شود و حلقه ارتباطی ایجاد گردد.

علی آبادی همچنین خاطر نشان کرد: باید به سمت صنایع هایتک و با تکنولوژی بالا برویم، جایی که خیلی از کشورها نمی‌ توانند بروند، به این ترتیب فاصله خود را با دیگر کشورها زیاد می‌ کنیم و ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌ نمائیم.

علی آبادی، همچنین عصر دوشنبه در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران تعیین تکلیف واحدهای راکد را از اولویت‌ های مهم وزارتخانه دانست و افزود: این موضوع مورد تاکید رییس جمهور و دولت سیزدهم نیز می‌ باشد، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران در این زمینه اقدامات خوبی داشته و باید برنامه‌ ها و اقدامات بیشتری نیز در ادامه در این حوزه داشته باشد.

احیای واحدهای تولیدی راکد و تکمیل طرح‌ های نیمه تمام

وی، تامین مالی واحدهای تولیدی را از دیگر ضروریات دانست و ضمن تاکید بر هم افزایی دستگاه‌ های ذیربط در این حوزه، تصریح کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و تکمیل طرح‌ های نیمه تمام دو وظیفه و اولویت مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران می‌ باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر ضرورت تامین برق صنایع برای تابستان سال بعد تاکید کرد و از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران خواست تا به دنبال مدل‌ های اجرایی و روش‌ های نوین تامین برق پایدار باشد.

توسعه صنایع بر اساس مزیت‌ های منطقه‌ ایو آمایش سرزمینی باشد

علی آبادی، مدیریت قبلی و کنونی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران را هوشمند و خوب توصیف کرد و افزود: توسعه صنایع و شهرک سازی باید بر اساس مزیتهای منطقه‌ ایوآمایش سرزمینی باشد. خوشه سازی و توسعه خوشه‌ ایدر مناطق دارای مزیت و ظرفیت بسیار حایز اهمیت است.

وی، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی حقوقی، آموزشی، تامین مالی، HSE و… ادامه داد: توسعه شرکت‌ های دانش‌ بنیان و سوق دادن شرکت‌ های دانش بنیان به سمت خلق ارزش افزوده و خلق ثروت باید با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

ارتباط شرکت‌ های بزرگ با بنگاه‌ های کوچک و‌ متوسط برقرار شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اهمیت و جایگاه شرکت‌ های بزرگ، گفت: باید ارتباط میان شرکت‌ های بزرگ با بنگاه‌ های کوچک و‌ متوسط و شرکت‌ های دانش بنیان، فناور و نوآور ایجاد شود. همچنین ایجاد انگیزه برای ارتقای بهره وری و افزایش ارزش افزوده در مسیر خلق ثروت بسیار مهم است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران و شرکت‌ های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی، ۱۰۳ هزار و ۵۰ قرارداد منعقده و بهره‌ برداری از ۵۰ هزار و ۸۴۲ واحد صنعتی و پنج هزار و ۶۴۶ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۷۰ نفر  را در سراسر کشور فراهم نموده است.

1402/07/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی