تجلیل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان همکار برتر حوزه تجارت فناوری برای توسعه فعالیت‌های فن بازارهای منطقه ای در کشور

تجلیل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان همکار برتر حوزه تجارت فناوری برای توسعه فعالیت‌های فن بازارهای منطقه ای در کشور

در اولین همایش تجارت فناوری که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان همکار برتر حوزه تجارت فناوری برای توسعه فعالیت‌های فن بازارهای منطقه ای در کشور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اولین همایش تجارت فناوری که روز یکشنبه به همت شبکه فن بازار ملی ایران و با حمایت و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دستگاه‌های مرتبط در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این همایش، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به پاس تلاش‌ها و همکاری‌های موثر و ارزشمند با شبکه فن بازار ملی ایران برای توسعه فعالیت‌های فن بازارهای منطقه ای در کشور، مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت و “فرشاد مقیمی” معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان لوح تقدیر را از “دهقانی فیروزآبادی” معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور دریافت کرد.

در سال‌های گذشته نمایندگان سازمان در ستاد و همچنین استان‌های کشور نقش بسیار موثری در ایجاد زمینه و بستر مناسب برای تبادل و تجارت فناوری بین فن‌آوران از یکسو و صنایع از سوی دیگر ایفا نموده و باعث حصول دستاوردهای ارزشمندی برای زیست بوم فناوری و نوآوری شده است.

سخنرانی مدیران شرکت‌ها و صاحبنظران دارای تجربه زیسته در حوزه تجارت فناوری، ارائه مطالعات، تجربیات، یافته‌ها، مقالات و درس‌آموزی‌های برتر با موضوع تجارت فناوری، پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی با حضور سیاستگذاران به همراه برپایی نمایشگاهی از نقش آفرینان محوری این حوزه از مهمترین بخش‌های این همایش بوده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس همایش طی سخنانی تجارت فناوری را با تجارت محصول و راهکارهای فناورانه متفاوت دانست و اظهار کرد: تجارت فناوری با فناورها، پژوهشکده‌ها و تولیدکنندگان فناوری سرو کار دارد و تجارت محصول فناورانه مورد تمرکز کارگزارن فناوری است و مخاطبش دانشگاه‌ها است.

“دهقانی فیروزآبادی” در این همایش بر ارتقای نظام کارگزاری فن بازارهای کشور و جریان سازی در این حوزه تأکید و تصریح کرد.

در این همایش همچنین از قراردادهای فناورانه در دو حوزه تأمین مالی و تبادل فناوری با حضور “طهمورث لاهوتی” و “محمدصالح خالقی” دبیر شبکه فن بازار ملی ایران و شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان رونمایی شد.

همچنین فن بازار استان البرز به عنوان فن بازار برتر انتخاب شده و از مدیر فن بازار و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز تقدیر به عمل آمد.

همچنین پنل نقش آفرینان تجارت فناوری، فرصت‌ها و چالش ها با حضور “محمد گلستانی” مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،”سیاوش ملکی فر” معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، “محمدصالح خالقی” دبیر شبکه فن بازار ملی ایران،”محمدرضا علوی” مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور و “عابدی” مدیر فن بازار منطقه ای اصفهان برگزار شد.

در این آیین “سجاد احدزاده” رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، “سید محمود‌رضا آقامیری” رئیس دانشگاه شهید بهشتی و  ” مهدی صفاری نیا” رئیس پارک فناوری پردیس نیز حضور داشتند.

شایان ذکراست که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در 5 محور اصلی در توسعه فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و واحدهای صنعتی ورود می‌کند که ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه ای و مراکز مبادله فناوری یکی از این محورهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

کانون تبلیغاتی گلدیس تبریز، مجری بانک اطلاعاتی و نقشه گرافیکی شهرک های صنعتی